Avalon » Publicystyka » Artykuł

War of the Realms - Dziesięć Światów

Event War of the Realms autorstwa Jasona Aarona, Russella Dautermana i Matthew Wilsona już się zakończył. To zwieńczenie wieloletniego runu scenarzysty, który prawie od samego początku przedstawił Malekitha jako złoczyńcę, który zagrozi wszystkim Dziesięciu Światom. Ten konsekwentnie siał zniszczenie w kolejnych wymiarach, by w końcu dotrzeć na Midgard, czyli Ziemię. 


ASGARD - świat Asgardczyków

Jeden z najważniejszych światów w uniwersum. Asgardczycy, rasa obcych, których rozwinięta technologia sprawiła, że Wikingowie uznali ich za wszechpotężnych bogów. To stąd pochodzą Odin (Wszechojciec), Thor (bóg gromu), Loki (bóg kłamstw) i Hela (bogini śmierci). To w Asgardzie narodził się Bifrost, tęczowy most, który potrafi przenieść każdego w każdą część wszechświata. Śtrzeże go Heimdall, który potrafi dostrzec co się dzieje w każdym zakątku kosmosu.

Wszystkie światy związane są przed Yggdrasil, Drzewo Wszechświata, wypełnione starożytną magią. 


MIDGARD - świat Ziemian

Midgard to Ziemia, miejsce, które choć niepozorne, stało się nieraz centrum wielkich wydarzeń. To tutaj Thor nauczył się być prawdziwym bohaterem. To stąd pochodzi Jane Foster, która przejęła swego czasu rolę Thora. Tutaj powstali Avengers, których pierwszym wrogiem był Loki.

Teraz Midgard zmierzył się z atakiem armii Malekitha.


ALFHEIM - świat Elfów

Pełny zaczarowanych lasów i pięknych ogrodów świat zamieszkiwany przez różne elfie rasy np. lodowe czy wodne. Razem tworzą one tzw. Ljós-Alfa, Jasne Elfy.

Alfheim, do tej pory piękne miejsce, zostało zdewastowane przez Malekitha i jego armie, którzy z zimną krwią zabili wielu mieszkańców krainy, przejmując nad nią władzę.


VANAHEIM - Kraina Vanirów

Dom "Starych Bogów", kraina pełna lasów i ruin. Lud Vanaheimu, Vanirowie, odłączyli się od pozostałych bogów, którymi rządził Bor. Jego syn, Odin, postanowił zjednoczyć Vanirów i Aesirów. Wielką wojnę zakończył dopiero ślub Friggi i Odyna. Z Vanaheimu pochodzi też np. Heimdall.


JOTUNHEIM - Kraina Olbrzymów

Podobnie jak wśród elfów, i wśród olbrzymów można znaleźć: lodowych, górskich czy leśnych olbrzymów.

Król Lodowych Olbrzymów, Laufey, biologiczny ojciec Lokiego, został pokonany przez Odina (gdy Laufey debiutował w komiksach, nie był lodowym olbrzymem, a zwykłym olbrzymem wojownikiem). Odin zlitował się nad nowonarodzonym dzieckiem przeciwnika i zabrał go ze sobą do Asgardu, wychowując jak prawdziwego syna. Olbrzymy wielokrotnie próbowały zniszczyć Asgard, nieraz z pomocą Lokiego, boga kłamstw.


NIDAVELLIR: Kraina Krasnoludów

Nidavellir znane jest jako kuźnia całego uniwersum. Krasnoludy stały się znane jako kowale, którzy stworzyli Mjolnir i Stormbreakera, dwie słynne bronie Thora.

Pod rządami króla Eitri, kraina od lat żyje w zgodzie z Alfheimem, przyjmując elfich uchodźców po najeździe Malekitha na tamtą krainę. Szykowali się na wojnę, dopóki nie zaatakowano ich z Muspelheimu.

Wieki temu troll Ulik próbował przejąć władzę, stojąc na czelę zjednoczonej koalicji trolli. Odin pomógł krasnoludom i odparł atak. W podzięce podarowały mu rzadki metal znany jako Uru. Odin nie był zadowolony póki nie udało mu się uwęzić w nim burzy potrafiącej niszczyć planety. Z tego metalu stworzony został Mjolnir.



SVARTALFHEIM: Kraina Mrocznych Elfów

To kraina pełna nawiedzonych lasów i mrocznych zakątków. To przeciwieństwo Alheimu. Rządy sprawuje tu Malekith, mistrz mrocznej magii i wróg wszystkich krain. Chociaż raz uwięziony w Więzieniu Nastrond przez samego Odina, uwolnił się i uznał, że Mroczne Elfy opuściły właściwą ścieżkę, by ich ukarać, zamordował jedną wioskę i zagroził, że zabije każdego kto się przed nim ukryje w innych krainach. W ten sposób zjednoczył znów pod sobą całą krainę, ruszając na wojnę z pozostałymi.


NIFFLEHEIM: Królestwo Zmarłych

To kraina zwana jako Hel, odpowiednik Piekła czy Hadesu z greckiej mitologii. Tutaj Królowa Hela rządzi nad zmarłymi. Używając swojej potęgi, Hela potrafi zmienić Hel w dowolny sposób. Kraina ta dzieli się na różne sekcje m.in. kary i nagrody. 

Z Niffleheimu pochodzi pierwszy Lodowy Olbrzymi, Ymir, który z czasem został pokonany przez Odina, Ville i Ve. 


MUSPELHEIM

Hel to odpowiednik Piekła, ale z wyglądu to Muspelheim przypomina bardziej to, jak wyobrażamy sobie Piekło: kraina pełna ognia, gdzie ten się narodził. Rządzi nią Sindr, córka Surtura, zmarłego ognistego olbrzyma. To pod jej wodzą zaatakowano Hel i Nidavellir. 


HEVEN: Dziesiąta Kraina

Wiele wieków temu, w wielkiej wojnie, Odin i Frigga obronili Asgard przed istotami znanymi jako Anioły. Ich królowa zabiła asgardzkiego następczynię tronu, Aldrif, gdy ta była niemowlęciem. Strata popchnęła Odina do odcięcia Heven od pozostałych Krain, zamykając w osobnym wymiarze, do którego nikt się nie dostanie. Kraina została też wymazana z legend Asgardu.

Wiele wieków później okazało się, że Aldrif nie została zamordowana, a uratowana przez jedną z Aniołów i wychowana jako Angela. Gdy Thor i Loki poznali los swej siostry, Heven powróciło z zamkniętego wymiaru, jednak Angela nie chciała mieć już nic wspólnego z Asgardem.

Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2019 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.