Avalon » Publicystyka » Artykuł

Recenzja komiksu - Infinity Warps: Weapon Hex #1 (of 2)

Infinity Warps to zaledwie kawałek toczącej się kosmicznej historii Infinity Wars, ale to właśnie ten epizod Marvel wybrał na najdogodniejszy punkt zaczepienia dla tie-inów do tego eventu. 

Tie-inów? Widząc te słowa możecie się zastanawiać, czy trzeba być na bieżąco z Infinity Wars, żeby sięgnąć po Weapon Hex. Absolutnie nie – wystarczy wiedzieć czym właściwie Infinity Warps są, co rozsądnie jest wytłumaczone na pierwszej stronie każdej miniserii spod tego szyldu. Na łamach Infinity Wars Gamora zdobyła wszystkie Klejnoty Nieskończoności, a żeby zająć czymś bohaterów, stworzyła nowy świat – świat, którego mieszkańcy są połączeniem postaci z oryginalnego uniwersum. Stephen Strange i Steve Rogers są Stephenem Rogersem, Soldierem Supreme. Tony Stark i Thor są Iron Hammerem. I tak dalej, i tym podobnie. 

I tak docieramy do Weapon Hex i tytułowej bohaterki – połączenia X-23 i Scarlet Witch. A przynajmniej tak Marvel przedstawiał ją w zapowiedziach. Tymczasem w komiksie zamysł Infinity Warps został zrealizowany… dziwnie. 

Przede wszystkim nie jestem pewien, czy Acker i Blacker dostali od redakcji dokładne instrukcje, jak Infinity Warps mają działać. Zamysł jest taki, jak napisałem wyżej – wszyscy mieszkańcy tego świata, co do jednego, mają być połączeniem dwóch oryginalnych postaci. Tymczasem matka Laury, kobieta imieniem Sarah, jest… Sarą Kinney. Nie widzę żadnej różnicy. Ojcem Laury jest Herbert Wyndham – w każdym calu High Evolutionary, tylko w tym świecie stosujący magię zamiast nauki. Czy to znaczy, że jest połączeniem High Evolutionary’ego z jakimś czarodziejem? Jeśli tak to nie rozpoznaję z jakim. Na dodatek odgrywa tu rolę, którą w normalnej historii Laury grał Zander Rice. Praktycznie jedyną drugoplanową postacią, która jest wyraźnym połączeniem dwóch innych, jest Hellhound – miks Magik i Sabretootha. Odgrywający w tej historii rolę Kimury. 

Głównym problemem jest to, że w Weapon Hex kompletnie gubi się Scarlet Witch. Dostajemy dekoracje z historii Wandy – cała akcja toczy się na Górze Wundagore, mamy High Evolutionary’ego i mroczną magię, a opiekunką bohaterki jest tutejsza wersja Bovy („Bavel”, która ma chyba być połączeniem Bovy i Hellcow). Ale to tylko detale. Fabuła komiksu to powtórka historii X-23. Połączenie ze Scarlet Witch polega na tym, że Weapon Hex jest rezultatem eksperymentu naukowo-magicznego. Więc pazury błyszczą jej magiczną energią, a czasami kiedy je w coś wbija towarzyszy temu magiczny wybuch. 

Nic z tego nie jest elementem, który byłby charakterystyczny dla Scarlet Witch. I teraz nie wiem – czy Acker i Blacker po prostu nie byli zainteresowani Wandą? A może Scarlet Witch jest postacią, której charakter i moce były przepisywane tyle razy, że praktycznie nie ma rozpoznawalnych cech, które dało się tutaj wykorzystać? 

Co by za tym nie stało, rezultat jest taki, że Scarlet Witch jest w tym komiksie nieobecna. Weapon Hex to znana nam historia X-23, urozmaicona magicznymi dekoracjami, które nie mają wpływu na kształt historii. 

A jednocześnie jest to sympatyczny komiks, udana wariacja na temat znanego originu. Miejscami jest to zaskakująco zabawny komiks, co jest trochę dziwne, zważywszy na to, że podobnie jak to było w wypadku oryginału mamy do czynienia z tragiczną historią. 

Na koniec słowo o rysunkach. Sięgając po ten zeszyt bałem się Gerardo Sandovala – pamiętałem, jak bardzo nie podobało mi się to, co robił wNew Avengers Ewinga. Tymczasem przeżyłem miłe zaskoczenie, bo Sandoval stonował swój styl, ograniczył karykaturalne przerysowywanie sylwetek, w rezultacie osiągając efekt, który całkiem pasuje do tego, co widzimy na okładce autorstwa Humberto Ramosa. 

Podsumowując – jest to ciekawostka dla fanów X-23. Fani Scarlet Witch raczej poczują się zawiedzeni. 

Krzysiek „Krzycer” Ceran

Infinity Warps: Weapon Hex #1 (of 2)
Scenariusz: Ben Acker i Ben Blacker 
Rysunki: Gerardo Sandoval 
Kolory: Israel Silva 

Pamiętajcie, że możecie użyć kodu promocyjnego "INFINITY", by otrzymać 5% rabatu na komiksy Marvela.

Premiera drugiej części Infinity Warps: Weapon Hex 28 listopada

Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.