Avalon » Serie komiksowe » Marvel Comics Presents » Marvel Comics Presents #80

Marvel Comics Presents #80

Postacie
Cytat

Profesor: "I've no control over Logan!"
Cornelius: "Then who does?"
Profesor: "Yes! Who does indeed?"

Streszczenie

Gdy Logan przedziera się korytarzami ośrodka, Profesor i Cornelius próbują go powstrzymać. Nie mogą jednak ani przejąć nad nim kontroli, ani odciąć go od reszty bazy. Profesor postanawia połączyć się ze swoim tajemniczym przełożonym, nie będąc świadomym tego, że nie wyłączył interkomu. Ochrona obiektu łączy się z Corneliusem, by wyraził zgodę na użycie ostrej amunicji, jednak ten nie może tego zrobić bez zgody Profesora, który wydaje się być całkowicie pochłonięty rozmową. Tymczasem Hines odkrywa, że Weapon X idzie prosto do gabinetu Profesora, więc doktor zezwala na użycie broni stwierdzając, że Profesor nie będzie miał nic przeciwko. Ten pyta swojego tajemniczego rozmówcę, czy powinien uciekać, czy lepiej zostać na miejscu, gdy przez podłogę przebija się uzbrojona w pazury ręka. Tak doktorzy, jak i ochrona słyszą jego krzyki. W końcu uzbrojeni mężczyźni wdzierają się do pokoju kontrolnego i odciągają Profesora od Logana. Nie całego jednak – gdy naukowiec widzi kikut swojej ręki, każe im zniszczyć "Broń X".


"War God" – part 1

Postacie:
* Captain America, agent X-4
* Brad Rever, Dan Rever, generał Hager, Mora Hager, major Duner, senator Weason
* War God i jego ludzie

Captain pojawia się w mieszkaniu Jake'a Bage'a, swojego znajomego i byłego agenta FBI. Niestety, znajduje swojego przyjaciela martwego, a sam zostaje zaatakowany przez obcego osobnika w zbroi, uzbrojonego w metalową buławę, która w dodatku przy uderzeniu poraża Steve'a prądem. Nie jest w stanie kontratakować, a po kolejnym ciosie wypada przez okno. Łapie się jednak gzymsu sąsiedniego budynku. Korzystając z okazji, tajemniczy osobnik niszczy wszystkie dokumenty z nim związane i znika. Gdy po chwili Cap pojawia się z powrotem w mieszkaniu, znajduje ukryte w ulubionej rzeźbie Jake'a informacje na temat sprawy "War Goda", które kierują go do innego agenta – o oznaczeniu X-4 – i przedsiębiorstwa Able Electronics.

Później Steve spotyka się z właścicielem Able, Bradem Reverem, który zaprzecza, jakoby mieli jakieś problemy z pracownikami. W korytarzu trafiają na jego syna, Dana, który wdaje się z nim w sprzeczkę na temat firmy, która jest prawdopodobnym frontem dla przemytników broni. Brad zdecydowanie zabrania prowadzenia z nimi interesów mimo, że poprawiłoby to sytuację Able. Następnie zaprasza Capa do laboratorium, w którym spróbują rozwiązać jego problem.

Tymczasem dwie wysoko postawione postacie udzielają wywiadów. Generał Hager, w towarzystwie swojej córki Mory i pomocnika – majora Dunera – wyjaśnia, że odszedł w stan spoczynku, by jako cywil móc krytykować przesadnie ugodową politykę Białego Domu, podczas gdy senator Weason ogłasza, że oskarżenia generała to słowa ekstremisty, a on sam przekłada przemyślaną taktykę obronną nad zwiększanie możliwości ofensywnych. Nie wiedzą, że obaj są obserwowani przez podwładnego War Goda.

Później. W swoim domu agent X-4 zostaje zaatakowany przez bojówki War Goda, jednak w porę zostaje uratowany przez Captaina Americę. Gdy agent ucieka tajnym przejściem, Cap znowu trafia na Goda. Przyjąwszy kilka ciosów buławą na tarczę wyskakuje przez okno. Później spotyka się z X-4, który informuje go, że Jake badał powiązania War Goda z Hagerem i Weasonem, podczas gdy on próbował rozgryźć pewną ekskluzywną siłownię. Cap obiecuje to sprawdzić, lecz najpierw musi się udać do Able Electronics. Tam sprawdzane są odczyty z podłączonych do tarczy sensorów, dzięki czemu naukowcy Revera mogą wybudować zakłócacz, który wyłączy obwody w broni War Goda, zmieniając ją w zwykłą maczugę.

Później. Captain bada budynek siłowni od zewnątrz. Nie wie, że za ścianą podwładni War Goda przekazują sobie jego rozkazy. Następnie Steve pojawia się w domu generała, który jednak nie zamierza ukrywać, co sądzi o nim i jemu podobnych samozwańczych obrońcach prawa, a potem zasłania się pracą. Mora, jego córka, ofiarowuje się opowiedzieć Capowi o poglądach ojca, jednak zamiast tego usypia go gazem i dzwoni po podwładnych War Goda.


"Child's Play"

Postacie:
* Misty Knight, Coleen Wing, Tok
* Penny, państwo Peters
* przestępcy

Penny razem z klientami Nightwing Restorations, państwem Peters, odsłuchuje wiadomość zostawioną na sekretarce przez Coleen. Wraz z Misty znalazły ludzi, którzy porwali córkę Petersów, Shannę. Podaje adres ich kryjówki i dodaje, że korzystają z pomocy dziewczynki, która każe mówić na siebie "Tok". Słysząc to imię i Penny, i małżeństwo reagują zaskoczeniem.

Tymczasem dwie kobiety stwierdzają, że ich mała informatorka miała rację – w budynku znajduje się tylko trzech mężczyzn i strażnik. Dziewczynka chce się jednak upewnić i niechcący uruchamia alarm. Gdy przestępcy się rozdzielają, żeby sprawdzić budynek, Coleen znika za rogiem. Gdy jeden z porywaczy wygląda przez okno, Misty wyciąga go i rzuca o ścianę sąsiedniego budynku, pozbawiając przytomności. Następnie celuje do drugiego i każe upuścić broń. Wchodzi do środka przez okno i domaga się odpowiedzi, gdzie jest Shanna Peters.

Penny i Petersowie łapią taksówkę i każą zawieść się pod podany przez Coleen adres. Tymczasem sama Wing zakrada się do głównego wejścia i nokautuje strażnika. Spotyka się wewnątrz z Misty, która nadal przesłuchuje zbira – jak się okazuje, dziewczynka im uciekła. Jednak, jak stwierdza czwarty mężczyzna, przykładając pistolet do głowy Tok, teraz znowu mają ją w swoich rękach. Dzieciak gryzie go jednak w dłoń, a Coleen, wykorzystując moment dekoncentracji, wybija mu broń z ręki i przystawia ostrze miecza do gardła. W tej chwili do budynku wbiegają Penny i Petersowie, którzy ściskają Tok. Gdy rezolutna dziewczynka radzi rodzicom, by nie płacili detektywom, bo sama się uratowała, Coleen pyta się sekretarki, czy zapomniała im powiedzieć o ksywce Shanny.


"Fantastic's Foray"


Postacie:
* Mr. Fantastic
* Miles i jego znajomi, mafiozi

Reed siedzi w swoim laboratorium w Four Feedom Plaza i próbuje rozwiązać jeden z wielu problemów stojących na drodze do przywrócenia Thingowi ludzkich kształtów. Nie potrafi jednak tego zrobić i stwierdza, że potrzebuje odrobiny świeżego powietrza, żeby oczyścić umysł. Gdy tylko wychodzi na zewnątrz, nowe pomysły zaczynają przychodzić mu do głowy. Wyjmuje notes i zaczyna je spisywać. Nadal jednak coś się nie zgadza, postanawia więc dać swojemu mózgowi odpocząć i wchodzi do salonu gier.


Niedługo później przy jednym z automatów bije wszelkie rekordy, co denerwuje znajomych poprzedniego mistrza, Milesa. Jeden z nich próbuje znokautować Reeda, ale jego twarz po prostu rozciąga się, zahaczona pięścią. Widząc, że mają do czynienia z Mr. Fantastickiem, chłopcy rzucają się na niego całą grupą. Jednak on w jednej chwili oplata ich swoją ręką i sięga po swój notes. Jeden z napastników jest szybszy i grozi, że podpali notatki Richardsa. Reed wyrzuca swoją wolną rękę w kierunku chłopaka, jednak nie trafia i uderza w jeden z automatów, odkrywając za obudową opakowania z kokainą. Zauważają to ukryci za lustrem weneckim lokalni dilerzy, używający salonu jako kryjówki. Wpadają do pomieszczenia, strzelając z karabinów. Richards zbiera wszystkie kule i odbija je w stronę atakujących, choć ze zmniejszoną prędkością. Widząc to, boss gangu rzuca w Fantastica granatem, jednak temu udaje się przykryć bombę swoim ciałem i uratować pozostałych. Następnie ogłusza "grenadiera", przygniatając go do jednego z pinballi.

Niestety, okazuje się, że w czasie zamieszania zniszczony został jego notes. Nie wszystko jednak stracone – młody chłopak, który przedstawia się jako Miles, mówi Reedowi, że dzięki swojej fotograficznej pamięci zapamiętał zapiski Richardsa i je odwzorował. Sugeruje też, żeby w jednym z równań zamienić sinus na cosinus, co rozwiązuje problem Reeda. Fantastyczny stwierdza, że tego problemu nie byliby w stanie rozwiązać niektórzy profesorowie i gdy dowiaduje się, że jego rozmówca rzucił szkołę, przekonuje go do powrotu i obiecuje napisać list rekomendujący na jakikolwiek uniwersytet. Miles zgadza się, jednak najpierw muszą załatwić jeszcze jedną sprawę. I tak, niedługo później, stają naprzeciw siebie w innym pobliskim salonie gier.

Autor: S_O

Galeria numeru

Marvel Comics Presents #80 Marvel Comics Presents #80

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2019 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.