Avalon » Serie komiksowe » Avengers: The Initiative » Avengers: The Initiative #1

Avengers: The Initiative #1

Avengers: The Initiative #1

"Happy Accidents"

Postacie
Zapowiedź

CLASSIFIED INFORMATION!

Cytat

Gauntlet: "You! Emo boy! Your mama want a girl? It that it? Is that why she dressed you like that?!"
Trauma: "My mother... My mother's in a mental ward, sir."
Gauntlet: "Oh, cry me a @#%*ing river, boy!"

Streszczenie

Bagdad. Wojskowy konwój, eskortujący limuzynę zostaje zatrzymany, gdy wiodący Hummer wykrywa szybko zbliżający się samochód. Żołnierze wzywają kierowcę do zatrzymania, ale odpowiedzią jest przyspieszenie i bojowy okrzyk Hydry po arabsku. Nagle, z tyłu konwoju wyskakuje The Gauntlet, nazywany tutaj po prostu sierżantem i oświadczając, ze bierze sprawy we własne ręce, tworzy energetyczną dłoń, którą zatrzymuje pędzący samochód w miejscu i przytrzymuje aż do wybuchu. Żołnierze chcą mu pogratulować, ale przywołuje ich do szeregu, a sam sprawdza, czy pasażer limuzyny jest cały i zdrowy. Sekretarz Gyrich czuje się doskonale, a cała ta akcja potwierdziła tylko jego opinię o bohaterze. Gauntlet prawie tego żałuje, bo wolałby zostać tutaj niż wracać do domu, ale Gyrich mówi, że tam jest teraz bardziej potrzebny. Dzięki M-Day zniknęła większość populacji mutantów, która gwarantowała równowagę sił na całym świecie i teraz zdecydowana większość nadludzi znajduje się w Ameryce. Rząd ma niepowtarzalną okazję zamienić rzeszę bohaterów w armię bohaterów i do tego potrzebuje najlepszych żołnierzy.


Na niebie Illinois, młoda dziewczyna doskonali swoje zdolności, latając na niewielkiej chmurce, gdy nagle tuż nad nią pojawiają się dwa wojskowe myśliwce. Przeczuwając kłopoty, robi szybki zwrot i chowa się w większej chmurze, ale ta nie zdoła ukryć jej przed czujnikami podczerwieni. Niewielkie wyładowanie energii sprawia, że chmura rozprasza się, a tuż przed dziewczyną pojawia się opancerzony War Machine. Ostrzega, że użycie jego miotaczy na większej mocy może być dla niej niebezpieczne i domaga się podania pseudonimu. Dziewczyna przedstawia się jako Cloud 9, a on oświadcza, że nie ma licencji na używanie nadludzkich zdolności i jeśli chce taką dostać, musi pójść z nim.


Kentucky, dom państwa van Patrick. Justice przedstawia, czego dowiedział się z akt Michaela: jego pradziadkiem był doktor Abraham Erskine, twórca pierwszego serum superżołnierza, dzięki któremu powstał Captain America. Kiedy wyszło to na jaw, władze szkoły odebrały mu stypendium sportowe, a wszystkie federacje, w jakich działał, przeprowadziły setki testów w poszukiwaniu chemicznych wspomagaczy i chociaż niczego nie znalazły, wciąż odmawiają mu udziału w zawodach. On przybył tutaj, aby zaproponować chłopakowi miejsce w ośrodku treningowym, który może uczynić z niego superbohatera. Michael stwierdza, że nie jest zainteresowany propozycją, bo czasy dla bohaterów są kiepskie, ale Vance wyjaśnia, że celem inicjatywy jest odbudowanie wizerunku bohaterów w oczach społeczeństwa. To nowy początek dla nich wszystkich.


W San Francisco, grupa Mighty Avengers robi co może, aby zatrzymać szalejącego w mieście robota Ultimo, jednak nawet ich połączone siły nie są w stanie powstrzymać praktycznie niezniszczalnego olbrzyma. Nagle, promień energii niewiadomego pochodzenia przebija robota na wylot i ten pada on na ziemię, nieczynny. Członkowie Avengers wzajemnie wypytują się, czyja to robota, ale wtedy na wraku pojawia się dziewczyna, która oświadcza, że nazywa się Armory i chce się zaciągnąć.


Jakiś czas później, w bazie Camp Hammond, zbudowanej na gruzach Stamford i otoczonej przez masy protestujących, pojawia się autobus z nowymi rekrutami. Są to w większości nastolatkowie, z których wielu nie ma żadnego bohaterskiego doświadczenia. Gdy autobus się zatrzymuje, wchodzi do niego Yellowjacket i na powitanie opowiada nowoprzybyłym o tragedii, do jakiej przyczynili się New Warriors, a następnie oświadcza, że mogą stać się następnym - lepszym - pokoleniem bohaterów, jeśli ukończą szkolenie. Abby (Cloud 9) pyta, co będzie, jeśli go nie ukończą, ale nie otrzymuje odpowiedzi. Dalszych informacji ma im udzielić Gauntlet, który już na dzień dobry prezentuje swoją uroczą osobowość sierżanta.


Obserwujący procedurę przyjęcia z pokoju kontrolnego Justice zwraca uwagę, że nie powinni używać New Warriors jako straszaka, bo oni również byli ofiarami, ale War Machine stwierdza, że sierżant ma swoje metody i lepiej się nie wtrącać, skoro działają. Tego samego zdania jest Yellowjacket, który bardziej martwi się o podejście rekrutów do treningu. Rhodey również ma wątpliwości, zwłaszcza odnośnie Cloud 9, ale Hank bardziej martwi się o Comodo, którą przysłał im Curt Connors. Pytają Vance'a co myśli o swoim kandydacie, a ten zamiast odpowiadać, każe im spojrzeć na pierwszy trening. Ku zdziwieniu młodszych i starszych rekrutów, a także instruktorów, MVP już podczas pierwszej rundy na torze przeszkód pobija tutejszy rekord.


Po wstępnych testach, Gauntlet prowadzi swój oddział do koszar, dla rozrywki dając w kość chłopakowi, który wygląda jak emo. W barakach, rozstawia ich po kątach i wręcza uniformy oraz wykłada najprostsze zasady: Mają posługiwać się tylko pseudonimami, żadnych nazwisk - jedynymi osobami, które mają znać ich nazwiska są oni sami, Tony Stark i Bóg. Otrzymają maski, aby nie zostali rozpoznani poza bazą, ale tak czy inaczej, na zewnątrz nie wolno im używać mocy.


Jakiś czas później, Abby udaje się pod prysznic z innymi dziewczynami. Przyglądając się im i słuchając wymiany uwag na temat ćwiczeń, wpada w kompleksy i woli nie przebierać się przy nich. Chowa się za pierwszymi lepszymi drzwiami i zaczyna przebierać, a wtedy za nią pojawia się Michael. Cloud 9 ukrywa się za chmurą i ostrzega, żeby się wynosił, ale on wyjaśnia, że to ona powinna wyjść, bo weszła pod prysznice dla panów. Abby wycofuje się, cała czerwona i prosi, żeby nikomu nie mówił, a on przytakuje z uśmiechem.


Wkrótce przychodzi czas na pierwszy trening w symulatorze. Pierwszym obiektem testów ma być Armory, a wydarzenie mają obserwować Gauntlet, Gyrich i dr von Blitzschlag - asystent Pyma. Są tu też inni rekruci, czekający na swoją kolej. Zadanie jest proste: zniszczyć trzy roboty bojowe i nic ponadto. Dzięki dostępowi do nieskończonego arsenału broni z innego wymiaru, Armory błyskawicznie rozwala roboty, a Gyrich żywo interesuje się jej arsenałem. Następny w kolejce jest Trauma. Chłopak oświadcza, że nie może walczyć z robotami, bo potrzebuje innego człowieka, żeby uaktywnić swoje zdolności. Armory zostaje mianowana jego pasywną partnerką i rozpoczyna się sesja. Dziewczyna pyta, jakie są jego zdolności, a on odpowiada, że potrafi się zmieniać i dzięki niej wie już, w co ma się zmienić. Okazuje się, że Armory panicznie boi się pająków, więc Trauma może przyjąć postać olbrzymiego pająka z jej koszmarów. Niestety, stając oko w oko ze swoim największym koszmarem, Armory wpada w panikę i zaczyna strzelać na oślep. Jej wyładowania urywają rękę Comodo, ale ta natychmiast się regeneruje. Hardball absorbuje skierowaną na niego energię, ale Cloud 9 zamiera z przerażenia i nie może się ruszyć. MVP rzuca się jej na pomoc i w ostatniej chwili spycha z linii strzału, ale już następne wyładowanie robi mu sporą dziurę w głowie. Do akcji wkracza Gauntlet, który obezwładnia Armory i każe zakończyć program. Ku zaskoczeniu wszystkich, Gyrich krzyczy, że nikt nie może się dowiedzieć o tym, co tu zaszło i trening będzie kontynuowany według planu.


Armory natychmiast trafia do laboratorium, gdzie rękawica będąca źródłem jej zdolności, zostaje chirurgicznie oddzielona od ciała. Gdy zostaje zabrana, pojawia się dr von Blitzschlag, który oświadcza, że zakończył autopsję MVP i odkrył coś, co może zmienić wszystko.


Wieczorem, Armory zostaje odstawiona do bramy. Obserwujący jej odejście rekruci pytają, co się stało, ale zgodnie z poleceniem jej koledzy z oddziału odpowiadają, że nic.

Autor: Gil Galad

Galeria numeru

Avengers: The Initiative #1

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2020 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.