Avalon » Serie komiksowe » X-Treme X-Men » X-Treme X-Men #4

X-Treme X-Men #4

X-Treme X-Men #4

"Dreamtime Serenade"

Postacie
Streszczenie

Valencia. Gambit właśnie włamał się do posiadłości Vargasa i z dziecinną łatwością stawia czoła jego służącym. Niestety, czyni przy tym zbyt dużo hałasu i jego plan, aby cicho zabrać to, po co przyszedł i wymknąć się niepostrzeżenie, pali na panewce. Przed złodziejem staje sam gospodarz i z pobłażliwym uśmiechem zaprasza go do pojedynku.

 

Tymczasem X-Men odpoczywają przy rozpalonym nad wodą ognisku. Rogue wesoło gra na gitarze, co wywołuje oburzenie Thunderbirda - przecież dopiero co stracili Psylocke! Kobiety tłumaczą mu, że jest im tak samo przykro jak jemu, ale należy godnie uczcić jej pamięć, a okazja do zemsty na pewno jeszcze nadejdzie. Bishop mówi, że żałuje, iż nie poznał Betsy lepiej i nagle zostaje przeniesiony w inne miejsce a przed nim staje... Psylocke, a raczej jej zjawa. Dopiero po chwili mutant zdaje sobie sprawę, co się stało: znalazł się na świętej górze Uluru, a sprowadził go tu dawny sojusznik X-Men, ale przede wszystkim aborygeński szaman - Gateway. Aborygen ujawnia mu, że jest (a raczej stanie się) jego dziadkiem. Zjawy ukazują mu wizje alternatywnych przyszłości, w których powtarza się jeden motyw: stalowa wieża, sięgająca gwiazd. Chwilę później Betsy przedstawia Lucasowi jeszcze jeden obraz: stronę z Dziennika Destiny, ukazującą mężczyznę, rozciągniętego w pozycji ofiary na ołtarzu. Psylocke zdradza, że przyszłość jest tak straszna, iż nawet ostrzeżeni, X-Men mogą przegrać. Pozostawiając więcej pytań niż odpowiedzi Elizabeth znika, prawdopodobnie odchodząc do wieczności. Bishop żąda od Gatewaya, aby ją ściągnął z powrotem, lecz ten tylko się uśmiecha i sprowadza pozostałą czwórkę przyjaciół Lucasa. Sage zdąża jeszcze określić wieżę jako gigantyczną windę prowadzącą wysoko w kosmos, i wszystko znika, a X-Men znowu są przy ognisku na plaży. Bishop wyjaśnia przyjaciołom, że nie znał swoich przodków, gdyż jego rodzice uciekli ze zniszczonej Australii nie biorąc ze sobą żadnych zdjęć ani pamiątek, a on sam niechętnie słuchał opowieści ojca o kulturze jego ludu. Jednocześnie wyjawia, że rozpoznał postać na rysunku z dziennika - to był Gambit.


W tym samym czasie Remy rozważa możliwości ucieczki, lecz Vargas nie daje mu żadnych, błyskawicznie rzucając się na niego. Gambit proponuje grę w karty, ale, choć dysponuje własną talią, przegrywa. Ku zdziwieniu gospodarza, choć znalazł się na jego łasce, nie traci jednak humoru i nie okazuje strachu.


W innym rejonie Valencii Storm otwiera właśnie zamek do dawnego domu Destiny. Stojący na straży Bishop pracuje z Thunderbirdem nad kontrolą jego plazmowych promieni, a Rogue zastanawia się, czy Sage mogłaby jej pomóc zapanować nad szalejącą ostatnio mocą absorbcji. Już w domu X-Men przekonują się, że była właścicielka przewidziała ich przybycie, a nawet zostawiła im ubrania i dokumenty, mające im pomóc zacząć nowe życie.


Vargas nadal bawi się Gambitem, odkrywając, że jego gość równie dobrze bawi się nim. Uśmieszek znika z twarzy złodzieja, kiedy gospodarz pokazuje mu swoje największe trofeum - naturalnych rozmiarów posąg Psylocke. Wspomina także o egzemplarzu Dzienników Destiny, który posiada, podejrzewając, że Remy przybył właśnie po niego. Po wspólnym toaście Gambit, ku własnemu zdumieniu, wychodzi, przez nikogo nie zatrzymywany. Zagląda jeszcze przez okno do domu Destiny, w którym X-Men przymierzają nowe wdzianka i rusza swoją drogą, unosząc ogromny diament - małą "pamiątkę" z posiadłości Vargasa.


Tymczasem Rogue znajduje pudełko, w którym niewątpliwie był jeden z dzienników, ale teraz spoczywa tam jedynie róża, którą Neal złożył w trumnie Psylocke. Vargas, który zabrał książkę śmieje się tylko, wie bowiem dzięki niej, że za skradziony diament Gambit będzie musiał zapłacić wysoką cenę.

Autor: Christoff

Galeria numeru

X-Treme X-Men #4

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2017 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.