Avalon » Serie komiksowe » Civil War: Front Line » Civil War: Front Line #2

Civil War: Front Line #2

Civil War: Front Line #2

"Embedded" - part 2

Postacie
Zapowiedź

Jeśli przeżyło się jedną z największych masakr w dziejach, wypadałoby chyba się cieszyć... Chyba, że jest się jedną z jej przyczyn. Zapytajmy ostatniego ocalałego członka New Warriors, co ma do powiedzenia na ten temat. Przy okazji zobaczymy także, co porabiają super-złoczyńcy, kiedy bohaterowie leją się między sobą.

Cytat

satyryk w TV:" ... and with the current mania sweeping the streets, tonight in our "guess the secret identity" segment of the show we're guessing the real identity of bullseye! Five hundred to one... it's kind of a long shot here, folks... the prince of pop himself: Michael Jackson!... and at one thousand to one in the bullseye secret identity sweepstakes... the dark horse candidate is... Dick Chaney!"

Streszczenie

Ben Urich opuszczając budynek Daily Bugle myślami nieustannie krąży wokół niedawnego ujawnienia tożsamości przez Spider-mana. Niemalże całe miasto dosłownie oszalało na punkcie tej informacji. Parter redakcji wypełniają żądni sensacji fotoreporteży. Przemierząjący korytarz Ben nie może się od nich opędzić. Odetchnąć może dopiero w windzie. Tu wpada też na pomysł by zadzwonić do Petera, który ku zaskoczeniu Uricha odbiera telefon. Po chwili rozmowy Ben orientuje się, że jego rozmówca znajduje się tuż nad nim.


Wieczorem w knajpie Sally Floyd i Firestar popijają drinki i oglądają w telewizji program satyryczny, w którym prowadzący proponuje widzom teleturniej, w którym mają zgadywać prawdziwą tożsamość superbohaterów i superprzestępców. Firestar jest tym mocno zniesmaczona. Twierdzi, że ludzie nie traktują sprawy poważnie, podczas gdy dla zamaskowanych postaci ta ustawa to nierzadko wyrok śmierci. Na ten przykład ona sama pracuje, by opłacić swoje studia. Jak ma kontynuować pracę i naukę, gdy wszyscy dowiedzą się, kim tak naprawdę jest. Od tej chwili każdy w jej najbliższym otoczeniu znajdzie się na celowniku. Mając tego świadomość, Firestar postanawia zawiesić swoją działalność jako superbohatera, po czym opuszcza lokal, po drodze zrywając z twarzy maskę i rzucając ją za siebie.


Nowy Jork. Biura redakcji Daily Bugle. J. Jonah Jameson jest wściekły słysząc od Robby'ego, że Ben Urich rozmawiał w windzie z Peterem Parkerem. Ten zwolnił się z redakcji nie czekając, aż ktoś zrobi to za niego. Robby sugeruje naczelnemu możliwość wykorzystania całej tej sytuacji, której opisanie możnaby zlecić Benowi Urichowi. Jameson nie chce nawet o tym słyszeć. Parker to zdrajca, dla którego nie ma miejsca w Bugle'u i nikt nie będzie tu o nim pisał.


Wieczorem w strugach padającego deszcze na dachu jednego z budynków zamaskowana postać, w której Sally rozpoznaje Prodigy, z butelką w ręku przemawia do zgromadzonego na ulicy tłumu. Za chwilę pojawia się Iron Man w asyście SHIELD. Tony rozkazuje mu niezwłocznie opuścić sach. Podpity Prodigy rzuca w niego butelką, jednocześnie oskarżając o zdradę. Jego zdaniem Stark sprzedał się za możliwość zachowania własnej fortuny. Ponieważ Prodigy w dalszym ciągu odmawia złożenia broni, dochodzi do pojedynku, który szybko na swoją korzyść rozstrzyga Iron Man. Unieszkodliwionego bohatera szybko zabierają agenci SHIELD, wszystko to na oczach zaskoczonego tempem wydarzeń tłumu. Ten otrząsnąwszy się nieco z pierwszego wrażenia z początku trochę nieśmiało, po chwili jednak już znacznie głośniej zaczynawykrzykiwać niewybredne epitety pod adresem metod działania agentury. Prym w tym tłumie ku zaskoczeniu Bena wiedzie Sally Floyd.Sam patrzy na zegar na budynku. Wskazówki właśnie minęły północ, kiedy rozegrał się pierwszy akt zbliżającej się nieuchronnie wojny domowej.

"The Accused" - part 2
Scenariusz: Paul Jenkins
Rysunki: Steve Lieber

Postacie:
* Speedball/Baldwin
* Eric Marshal, adwokat
* pracownicy i więźniowie zakładu penitencjalnego

Oczekujący w celi na swego prawnika Robert Baldwin z nieskrywanym zaskoczeniem wita Erica Marshalla. Ten informuje więźnia o wejściu w życie ustawy rejestracyjnej. Przyglądający się sprawie Speedballa prezydent uznał, że ten ze swoimi zdolnościami byłby dużo bardziej przydatny jako współpracownik rządu w wyłapywaniu wszystkich bohaterów i przestępców niechętnych lub wręcz wrogich ustawie. To, plus obarczenie się odpowiedzialnością za wydarzenia w Stamford, pozwoliłoby Robertowi uniknąć kary. Ten z niedowierzaniem przysłuchuje się tej propozycji. Sam nie zamierza niczego podpisywać, żąda natomiast spotkania ze swoim adwokatem. Jednak jako niezarejestrowany kombatant Baldwin jest skazany na łaskę i niełaskę Marshala, który od teraz decyduje co wolno, a czego nie, Speedballowi.


W trakcie przetransportowywania do wyznaczonego zakładu penitencjalnego Robert zostaje brutalnie pobity przez eskortujących go strażników. Przyczyną okazuje się być śmierć kuzynki jednego z nich podczas tragicznej w skutkach akcji New Warriors w Stamford.
Już w samolocie Baldwin ma w końcu okazję porozmawiać ze swoim prawnikiem. Ten nie jest w stanie niczego zaproponować swojemu klientowi, ponawia natomiast ofertę rządu.


Znalazłszy się w końcu w więzieniu Robert nie spotyka się z ciepłym przyjęciem. Wręcz przeciwnie, jako zabójca dzieci może liczyć na najgorsze z możliwych traktowanie ze strony współwięźniów i już od samego początku pobytu Baldwina w więzieniu tak też się dzieje. Ledwie przekroczywszy linię celi zostaje podcięty, a tęgi jegomość zwący się Tomey następuje mu na nadgarstek. Informuje Roberta, że od teraz jego imię brzmi Śmieć.

Civil War:The Program
Scenariusz: Paul Jenkins
Rysunki: Leandro Fernandez

Postacie:
* Peter Parker, Norman Osborn
* agenci SHIELDS
* dziennikarze

Na konferencji prasowej Peter Parker w kostiumie Spider-Mana odpowiada na pytania dziennikarzy. Te stają się coraz bardziej niewygodne, gdy reporterzy drążą temat wzajemnych relacji pomiędzy nim a Normanem Osbornem alias Green Goblinem. Peter nie wie, że jego adwersarz ogląda tą konferencję w telewizji zamknięty w swojej celi. Wyjaśnień Parkera słucha z narastającą w nim furią, której kulminacyjny moment stanowi wyrwanie poręczy z krzesła, przy pomocy to której Osborn niszczy telewizor. Stojący za nim agenci SHIELD proponują mu powrót do gry na zupełnie nowych zasadach.

[bez tytułu]
Scenariusz: Paul Jenkins
Rysunki: Kano

Postacie:
* Gajusz Juliusz Cezar i jego legiony

Do roku 59 p.n.e. Gajusz Juliusz Cezar stał się jedną z najpopularniejszych postaci w Rzymie. Bohater licznych, zwycięskich kampanii w północnej Europie został wybrany starszym konsulem Rzymu. Wraz z Pompejuszem Wielkim i Marcusem Liciniusem Crassusem utworzyli w roku 60 pierwszy triumwirat. Pomimo oczywistych korzyści, jakie odniósł Rzym dzięki postawie Cezara, jego działania często spotykały się z oporem skorumpowanych rzymskich senatorów. W roku 50 otrzymał rozkaz rozwiązania swoich legionów i powrotu do Rzymu. Dla Cezara było to całkowicie niezgodne z prawem. I tak 10 stycznia 49 p.n.e. oskarżony o niesubordynację i zdradę Cezar przyprowadził swe oddziały nad rzekę Rubikon, która stanowiła naturalną granice jego terytoriów. Zarówno on sam jak i rzymscy senatorzy nie chcieli konfliktu, jednak Cezar nie był człowiekiem, który ucieka od walki. Miał świadomość, że z chwilą przekroczenia Rubikonu, oddzielającego Włochy od Galii, rozpocznie się wojna domowa.


Okupując brzegi rzeki Rubikon Cezar rozkazał wstrzymać swe wojska, celem przeanalizowania sytuacji. Miał pełną świadomość, jak wielkie reperkusje niesie ze sobą podjęcie tak trudnej decyzji w tej niezwykle delikatnej sytuacji. Stacjonujący po drugiej stronie rzeki legioniści nie do końca wierzą w możliwość przekroczenia przez Cezara tej naturalnej granicy. Mają nawet wątpliwośći co do obecności tutaj wielkiego wodza. Jednak to, co najbardziej ich zastanawia, to fakt spodziewanego ataku i ewentualnych korzyści, które z takiego obrotu sprawy może wynieść każda ze stron. Wspólnie jednak dochodzą do wniosku, że w tej wojnie domowej nikt nie odniesie żadnych korzyści. Jednak czasami wojny toczy się nie o doraźne zyski, ale po to, by przetrwać. Jeśli chcesz pokoju, musisz szykować się do wojny.


Wierny żołnierz Cezara Asinius pyta swego dowódcę, co też mają teraz uczynić. Juliusz odpowiada spokojnie "alea iacta est", po czym to wojska Cezara przekraczają rzekę Rubikon.


Jeszcze długo po tym pierwszym zwycięstwie, przeczesując pobojowisko żołnierze zastanawiali się, ile złego a ile dobrego niesie ze sobą ten ruch. Zgodnie jednak wierzą, że teraz wszystko się zmieni i Rzym w końcu przebudzi się z marazmu i odrętwienia.

Autor: Bosnas

Galeria numeru

Civil War: Front Line #2

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2019 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.