Avalon » Serie komiksowe » Civil War: Front Line » Civil War: Front Line #3

Civil War: Front Line #3

Civil War: Front Line #3

"Embedded" - part 3

Postacie
Zapowiedź

"Embedded" - Sally Floyd i Ben Urich niespodziewanie stali się reporterami wojennymi, ale starają się porządnie wykonywać swoją pracę. Kiedy Sally spotyka się z żołnierzami Podzienia, Ben wpada na pewnego zielonego jegomościa."The Accussed" - Ostatni ocalały członek New Warriors stanął na ławie oskarżenia. Czy kiedy nie ma już nic do stracenia, zdecyduje się na pewną podejrzaną umowę?"Correspondence" - Zbiór korespondencji wojennych w starym stylu.

Cytat

babcia Floyd: "There are none so blind as those who will not see."

Streszczenie

Sally Floyd w opasce na oczach jest wieziona furgonetką w nieznanym jej kierunku. Nagle wóz staje i dziewczyna zostaje wyprowadzona z pojazdu i zaprowadzona do pobliskiego budynku. Już w środku w piwnicy opaska zostaje zdjęta Sally z oczu. Ku swemu zdziwieniu dziewczyna obserwuje przyglądających się jej kilku znanych superbohaterów. Na początek dziennikarka dziękuje im wszystkim za zgodę na udzielenie jej wywiadu i obiecuje opublikować tylko autoryzowany tekst, w co niektórzy ze zgromadzonych zdają się powątpiewać.
Zebrani bohaterowie doskonale zdają sobie sprawę z wydarzeń w Stamford i reperkusji, jakie niosą ze sobą dla wszystkich obdarzonych nadludzkimi zdolnościami. I fakt, że nie chcą się zarejestrować, w żaden sposób tego nie zmienia. W tym celu właśnie sformowano ten podziemny klub, by zorientować się jak wielu superludzi sprzeciwia się tej ustawie. Podobno powstaje już ruch oporu, jednak póki co nie wiadomo jeszczer gdzie. Natomiast kwestią czasu pozostaje, kiedy uda im się nawiązać kontakt z tą komórką.
Nikt z nich nie potrafi zrozumieć, jak jedno tragiczne w skutkach wydarzenie może kłaść się cieniem na całą społeczność zamaskowanych bohaterów. Część z nich walczyła za ten kraj i za jego wolność, a teraz pociąga się ich do odpowiedzialności zbiorowej i urządza na nich polowania.
Budynek Baxtera, siedziba główna Fantastic Four. Reed Richards w rozmowie z Benem Urichem stara się udowodnić swoją teorię, według której brak ustawy rejestracyjnej doprowadziłby do autodestrukcji Ameryki. Reed przedstawia holograficzną mapę kraju, na której zaznaczone zostały miejsca największej aktywności zamaskowanych przestępców. Mapa prezentuje sytuację sprzed dziewięciu lat i wynika z niej, że główne skupiska superkryminalistów to tereny zlokalizowane wokół Nowego Jorku i Los Angeles. Teraz Richards wyświetla mapę prezentującą tą samą sytuację, jednak za pięć lat. Ben może zaobserwować na niej eskalację aktywności porównywalną do ataku ptasiej grypy. Każde przestępstwo wymaga osobnego śledztwa, a skoro prawie połowa z nich popełniania jest jest przez zamaskowanych kryminalistów, to łatwo sobie wyobrazić , jak w przypadku braku odpowiednich uregulowań prawnych wyglądałaby Ameryka za kilka lat.
Wieczorem na ulicy w centrum miasta naprzeciw siebie stają niezarejestrowany Thunderclap i zwolennik ustawy w postaci Bantama. Cały pojedynek wraz ze zgromadzonym tłumem obserwuje Sally. Trwająca ponad pół godziny walka kończy się w momencie, kiedy Thunderclap wysyła Bantama na cysternę z benzyną, która za chwilę eksploduje. Dla Bantama pojedynek kończy się tragicznie. Podczas gdy straż pożarna stara się ugasić pożar, przerażony swoim czynem Thuhnderclap powoli oddala się z miejsca tragedii w stanie całkowitego amoku. Oczom gapiów i służb porządkowych natomiast ukazuje się poparzone i okrutnie zdeformowane ciało Bantama.

"The Accused" - part 3
Scenariusz: Paul Jenkins
Rysunki: Steve Lieber

Postacie:
* Speedball/Baldwin
* Eric Marshal, adwokat
* pracownicy i więźniowie zakładu penitencjalnego

Pani adwokat reprezentująca Baldwina przedstawia swojemu klientowi jego aktualne stanowisko. Póki co w toku są prace dążące do przeniesienia Roberta do zakładu o łagodniejszym rygorze, co tylko rozśmiesza Speedballa. Ponadto pani adwokat stara się również o ułaskawienie dla swojego klienta, powołując się na jego brak przytomnośći w trakcie wchodzenia nowego prawa w życie. Zażądała również przebadania Baldwina tak, by można było znaleźć sposób na przywrócenie mu jego utraconych mocy. Niestety wszystko to może zająć trochę czasu, gdyż każda ze spraw dotycząca niezarejestrowanych kombatantów jest kierowana do sądów wyższej instancji, a jak wiadomo spraw podobnych do tej przybywa lawinowo od czasu uchwalenia ustawy.
Po widzeniu Robert jest prowadzony do swojej celi. W trakcie spaceru wdaje się w kłótnię z poznanym już wcześniej więźniem zwanym Toomey. Obaj obiecują sobie rozstrzygnąć ten spór na ringu w najbliższym możliwym terminie. Przy okazji Baldwin zdążył również skomplementować prowadzących go strażników. Jedyną osobą w całym zakładzie, która wydaje się nie być negatywnie ustosunkowana do Speedballa to jego współlokator, z którym dzieli celę. Zawsze milczący, tępo wpatrujący się w ścianę oczami całkowicie pozbawionymi źrenic.
Adwokat Baldwina zjawia się w więzieniu z ofertą dla niego, która gwarantuje mu natychmiastowe opuszczenie zakładu. Musi jedynie poddać się rejestracji i wyrazić chęć współpracy z rządem w celu wyłapania wszystkich niezarejestrowanych superludzi. Po długich namowach zrezygnowany Robbie decydeuje się na podpisanie oferty w dniu... w którym zamarznie piekło.


"Sleeper Cell" - part 1
Scenariusz: Paul Jenkins
Rysunki: Lee Weeks

Postacie:
* Detektywi Keith Dixon i Donna
* Karen Mason
* Joe i Maria

Wezwani do pożaru sklepu rybnego, ulokwanego na parterze jednej z kamienic strażacy i policjanci znajdują na miejscu prócz płonącego budynku martwe ciało kobiety, otoczone tarzającymi się na chodniku rybami. Wszelkie dowody wskazują, że eksplozja nastąpiła z wnętrza sklepu, jednak technicy nie znaleźli na miejscu zdarzenia żadnych śladów materiałów wybuchowych. Prowadzący śledztwo detektywi przypuszczają, że odpowiedzialny za to może być ktoś w kostiumie. Na miejscu znajduje się też świadek. Karen Mason mieszkała nad sklepem, była również jego stałą klientką. Przez łzy odpowiada, że właściciele sklepu byli bardzo miłymi i spokojnymi ludźmi. Chwilę przed wybuchem robiła u nich zakupy. Nic nie wskazywało na rychłą tragedię.
Zaraz po jej wyjściu Karen Joe zamyka sklep. Wieczorem wraz z żoną ogląda telewizję i zajada się popcornem. Przez chwilę przygląda się stojącej w akwarium na odbiorniku rybce, po czym wstaje niczym zaprogramowany, rusza do łazienki i tam wbija sobie w szyję igłę ze strzykawką napełnioną jasnym płynem. Po chwili Joe spogląda w lustro, w której zamiast swojego odbicia widzi całkiem łysego osobnika o spiczastych uszach i niebieskiej skórze.


[bez tytułu]
Scenariusz: Paul Jenkins
Rysunki: David Aja

Postacie:
* żołnierze armii amerykańskiej walczący podczas pierwszej wojny światowej we Francji

Wilfred Owen został zwerbowany do wojska 21 października 1915. Dwa lata później wysłano go do Francji, gdzie brał udział w walkach podczas najcięższej zimy tamtej wojny. Po zaledwie pięciu tygodniach całkowicie wycieńczonego odesłano Owena do szpitala wojennego w Craiglockhart niedaleko Edynburga.
W sierpniu 1918 po tym, jak jego przyjaciel, poeta wojenny Siegfried Sassoon, wielokrotnie ranny został odesłany do Anglii, Wilfred Owen powrócił na pole walki.
Zmarł podczas ataku karabinów maszynowych zaledwie na siedem dni przed zakończeniem wojny. O fakcie jego śmierci rodziców Wilfreda poinformowano w dniu podpisaniu rozejmu.
Poniższy utwór jego autorstwa zatytułowany jest "Futility".
"Gently its touch, awoke him once.
At home, whispering of fields unsown.
Always it woke him, even in France.
Until this morning. And this snow."

[ Delikatny dotyk zbudził go raz.
W domu, szepczący wśród niezasianych pól.
Zawsze go budził, nawet tu we Francji.
Aż do tego poranka. I tego śniegu.]

Autor: Bosnas

Galeria numeru

Civil War: Front Line #3

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2020 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.