Avalon » Serie komiksowe » Iron Man vol. 5 » Iron Man vol. 5 #2

Iron Man vol. 5 #2

Postacie
Zapowiedź

• W pogoni za Jednostkami Extremis, Tony trafia na wyspę New Camelot!
• The Circle - tajemnicze braterstwo mech-rycerzy.
• Iron Man vs. najlepszy pilot rosyjskiej akademii Black Exoskeleton.

Streszczenie

Rosja, rok temu. Alex Draguno pracuje przy toksycznych odpadach. Odwiedza ją tajemniczy mężczyzna przedstawiający się jako Arthur, który pragnie ją zatrudnić jako swego Lancelota. Kobieta przekonuje się dopiero, gdy obiecuje jej zmierzyć się w końcu z Iron Manem.

Nowy Jork, teraz. Pepper odwiedza Tony'ego, który podczas kolejnej z imprez tworzy nową S.I. Ma ona zastąpić J.A.R.V.I.S.a, który nie jest już tak sprawny jak dawniej. Stark pokazuje jej mapę, na której zaznaczone jest sześć punktów wzmożonej aktywności Extremis. Tereny te należą do grupy najemników zwanej The Circle. Położone są w Symkarii – małym państwie graniczącym z Latverią. Pepper pyta, jak zareaguje w tej sytuacji. Nim jednak Tony zdąży zdradzić jej swój plan na ścianie sąsiedniego budynku wyświetla się zaproszenie od the Circle do podjęcia współpracy.

New Avalon. Wybrzeże Symkarii. Iron Man wraz z podążającym za nim kontenerem ląduje na wyznaczonym do spotkania miejscu, gdzie czeka już na niego Arthur. Mężczyzna zapewnia, że ich organizacja nie ma złych planów co do Extremis lub też jak sami nazywają tą technologię – Graala. Proponuje Starkowi pojedynek, którego zwycięzca zostanie właścicielem Graala.

Tymczasem w budynku. Merlin dokonuje ostatnich poprawek w zbroi Lancelota. Alex nie chce jednak zbyt bardzo ulepszyć kostiumu, bo to jego pilot jest najważniejszy. Irytuje to Merlin, która chce zrobić wszystko, by upokorzyć Starka. Wszystko dlatego, bo gdy miała 21 lat i chciała zdobyć dofinansowanie od armii dla swego projektu pól siłowych, Tony podczas testów zniszczył jej maszyny przy pomocy swych repulsorów, co pogrążyło jej karierę. Nie byłaby jednak aż tak zła na niego gdyby to była jej wina, że pola siłowe zawiodły. Jak się później dowiedziała, Stark wyłączył pola siłowe jej sprzętu tuż przed zniszczeniem go dzięki zhakowaniu systemów maszyn. Teraz zrobi wszystko, by pogrążyć go tak, jak on ją.

Później. Przed Iron Manem staje pięciu opancerzonych "rycerzy" Kręgu wraz ze swym Graalem. Tony chwali Merlin za wykonaną pracę, po czym dzięki maszynom przywiezionym ze sobą w kontenerze dostosowuje swą zbroję do przeciwników. Jako pierwszy naprzeciw Tony'ego staje Gawain. Udaje mu się szybko powalić Starka, marnuje jednak szanse na wykończenie go i pozwala Iron Manowi się pokonać. Kolejnym przeciwnikiem okazuje się Galahad. W trakcie walki Stark stara się wykorzystać swoją dawną sztuczkę i próbuje zhakować jego zbroję. Daremnie, bo Merlin od czasu ich ostatniego spotkanie usprawniła wszelkie systemy obronne oprogramowania swych wynalazków. Mimo problemów, Stark pokonuje Galahada. Przed kolejną potyczką ponownie usprawnia zbroję, tym razem jednak instaluje jedynie laser UV na swej lewej ręce. Gdy staje do walki z Lancelotem nie idzie mu tak łatwo jak wcześniej i Alex szybko wgniata go w ziemię. Stark aktywuje wtedy swój laser UV, który kieruje w stronę Graala i niszczy go, przedzierając się swym laserem przez pole siłowe zamontowane przez Merlin. Arthur wścieka się, że Tony złamał warunki umowy. Stark mówi mu, że w żadnym sądzie w USA nie dowiedzie swych racji, a następnie wyjawia swoją irytację wobec wynalazku Merlin, która od ich ostatniego spotkania nie udoskonaliła go, lecz jedynie poprawiła systemy antyhakerskie.

Gdy Iron Man odlatuje kobieta zaczyna wymyślać już nowe udoskonalenia swego sprzętu, co przerywa jej Arthur krzycząc, żeby przestała, bo i tak przegrali. Jedyną osobą, która uważała, że tego dnia wygrała, była Alex Draguno.

Autor: Rodzyn

Galeria numeru

Iron Man vol. 5 #2 Iron Man vol. 5 #2 Iron Man vol. 5 #2 Iron Man vol. 5 #2 Iron Man vol. 5 #2 Iron Man vol. 5 #2 Iron Man vol. 5 #2 Iron Man vol. 5 #2

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2019 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.