Avalon » Serie komiksowe » Fantastic Four » Fantastic Four #13

Fantastic Four #13

Fantastic Four #13

"Fantastic Four Versus the Red Ghost and his Indescribable Super-Apes!"

Postacie
Streszczenie

Pożar w Baxter Building. Laboratorium, w którym pracował Reed opanowują płomienie. Reszta grupy rusza mu na ratunek. Okazuje się jednak, że pracował on w specjalnym, azbestowym kostiumie opracowując - z powodzeniem - nowy rodzaj paliwa, dzięki któremu pokonają komunistów w wyścigu na Księżyc. Nowe paliwo jest stworzone z substancji znalezionych przez Richardsa w meteorycie, który spadł w Syberii. Reed postanawia, że sam uda się do tajemniczej, niebieskiej strefy na księżycu. Ostro sprzeciwia się jego solowej przygodzie reszta F4, która przekonuje Mr. Fantastica, gdy Ben wciska go do próbówki, że muszą lecieć razem.

Tymczasem za Żelazną Kurtyną Ivan Kragoff przygotowuje się do lotu na księżyc. Zamiast załogi używa jednak wytrenowanych przez siebie małp. Goryl obsługuje statek, pawian jest strażnikiem doskonale obsługującym broń palną, a orangutan zajmuje się naprawami. Tak przygotowany Kragoff nie może przegrać.

Los sprawia, że zarówno F4, jak i przebiegły komunista ruszają w podróż w tym samym czasie. Statek Rosjanina różni się od amerykańskich rywali, tym, że jest stworzony z ceramicznego plastiku, który pozwoli Ivanowi i jego małpom skąpać się w promieniach kosmicznych, które dały moc F4.

W kosmosie superbohaterowie spostrzegają wrogi statek i Human Torch, w specjalnym kostiumie pozwalającym mu palić się w kosmosie, leci przyjrzeć się niespodziewanemu gościowi. Johnny'ego zauważa goryl, którego siła została zwielokrotniona dzięki promieniom kosmicznym. Próbuje on rzucić maszynerią w herosa, powstrzymuje go jednak na czas Kragoff. Tymczasem pawian nabył umiejętności zmieniania kształtu i imitowania wszystkiego, co widział. Torchem zaś zajmuje się orangutan, który generuje z łap magnetyczne promienie odpychające młodego superbohatera z niezwykłą siłą. Johnny'emu udaje się dotrzeć do swoich współtowarzyszy i powiadomić o zajściu. Następnie wszyscy lądują w niebieskiej strefie Księżyca, gdzie znajdują się ruiny antycznej cywilizacji. Co więcej, w okolicy jest także tlen, a nieopodal dziwna budowla, odstająca swym wyglądem od ruin.

Na oglądanie cudów Księżyca nie ma niestety czasu, Ben oddala się od grupy i zostaje zaatakowany przez supermałpy. Po chwili dołącza do nich sam Kragoff, który przyjmuje pseudonim Red Ghost. Jego mocą jest zdolność transformacji swego ciała, dzięki czemu może przenikać przez wszystkie materiały. Nim jednak walka rozgorzała na dobre, wszyscy nagle zostają zamknięci w kulach syntomaterii.

Oto bowiem pojawia się Watcher, który wyjaśnia swoją rolę na księżycu. Pochodzi on z odległej planety-komputera, jego rasa jest rozproszona po całym wszechświecie, obserwując inne światy, ich ewolucje oraz zniszczenia. Watcherom nie wolno jednak brać czynnego udziału i wtrącać się w wydarzenia, których są świadkami. Mimo to zatrzymał teraz rozpoczynającą się walkę, by zapobiec rozlewowi krwi. Red Ghost stwierdza jednak, iż nawet Watcher nie powstrzyma komunistycznego marszu ku zwycięstwu. Wachera nie interesuje jednak komunizm i fakt, że niedługo na Ziemi może rozgorzeć wojna, nie będzie jednak tolerował walk na swoim terytorium. Po swych słowach znika, a Grimm i Kragoff chcą powrócić do walki. Zanim do niej dochodzi, Bena ściąga do siebie Reed, który pokazuje Thingowi dziwną budowlę, która - jak się okazuje - należy do Watchera. Ben zaczyna wyjaśniać wszystkim, co zaszło jeszcze przed chwilą. Watcher zaś w tym czasie przenosi wszystkich do podziemi ruin, aby tam rozegrała się ostateczna walka między Fantastic Four a Red Ghostem i supermałpami.

Pierwszy atakuje Red Ghost, strzelając zamrażającym promieniem w Human Torcha. Nastolatka zasłania Mr. Fantastic, który sam zostaje przez to zamrożony. Kragoffowi udaje się pochwycić Invisible Girl. Human Torch i Thing kontratakują, ale, kontrolowani myślami Ivana, pawian i goryl skutecznie ich powstrzymują. Orangutan zabiera ze sobą Sue, po czym przestępcy uciekają, przygotowując pułapkę na F4.

Human Torch odmraża Mr. Fantastica, który wysyła Bena i Johnny'ego za Red Ghostem, używając Torcha jako "silnika" do rury, na której siedzi Thing. W ten sposób ich podróż znacznie się skraca. Reed zaś zajmuje się urządzeniami elektronicznymi w ruinach, szukając czegoś, co pomoże mu pokonać wroga.

Susan znajduje się w więzieniu ograniczona z jednej strony zamkniętymi drzwiami, a z drugiej polem siłowym, za nim zaś uwięzione są supermałpy. Sue udaje się zrobić zwarcie likwidujące pole, uwolnione w ten sposób małpy rzucają się na jedzenie. Red Ghost trzymał je zawsze wygłodzone, by w stanie osłabienia mógł kontrolować je mentalnie. Uwolnione spod mocy Kragoffa zwierzęta wyłamują się na wolność. Tą samą drogą postanawia udać się również Invisible Girl.

Ben i Johnny zauważają zaś Red Ghosta i ruszają za nim w pościg, nie wiedząc, że prowadzi on wprost do śmiertelnej pułapki. Na czas odnajduje ich i ostrzega Sue. Red Ghost wycofuje się i próbuje naprędce opracować nowy plan działania. Włamuje się, dzięki swej niematerialnej formie, do bazy Watchera. Ten jednak nie lubi, gdy ktoś wchodzi do niego bez pozwolenia. Po małej prezentacji swej mocy wyrzuca komunistę na zewnątrz, wprost przed Richardsa, który wystrzeliwuje w Red Ghosta promień działający na tym samie poziomie molekularnym, co struktura atomowa ciała Ivana.

Na koniec ponownie pojawia się Watcher, gratuluje zwycięzcom i informuje ich, że odchodzi z Księżyca, ale będzie obserwował Ziemię z innego miejsca. Tymczasem rozjuszone małpy przywracają swego przywódcę do normalnego stanu, używając pozostawionego przez Reeda urządzenia, po czym atakują swego przywódcę, który nie może ich już kontrolować. F4 zaś wracają na Ziemię.

Autor: Mr. M

Galeria numeru

Fantastic Four #13

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2020 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.