Avalon » Serie komiksowe » X-Men: To Serve And Protect » X-Men: To Serve And Protect #4

X-Men: To Serve And Protect #4

Postacie
Zapowiedź

Anole i Rockslide ścierają się z Mr. Negativem i Serpent Society! Rozpoczyna się kolejny Contest of Champions!! Przyjaciele stają się ukochanymi, a ukochani stają się wrogami!!! I jeszcze więcej wykrzykników!!!!

Streszczenie

Anole próbuje przemówić do rozsądku opętanemu przez Mistera Negative'a Rockslide'owi, po chwili jednak przypomina sobie, z kim ma do czynienia i stwierdza, że kto, jak kto, ale Santo na pewno nie zwalczy kontroli siłą swego umysłu. Unika ciosów przyjaciela, co i rusz spoglądając na obserwujących walkę łotrów i zastanawiając się, jakim cudem poradzi sobie z nimi samemu. Nagle doznaje olśnienia i rzuca się na Anacondę, po czym, w ostatniej chwili, odskakuje, tak, że mierzący w niego Santo powala kobietę. Jak bowiem stwierdza, jeśli Rockslide coś sobie postanowi, nic go nie zatrzyma, nawet grupa teoretycznych sojuszników. Widząc, że jego ludzie zbierają lanie, King Cobra zrywa umowę z Negativem i znika, Vic skacze więc za bossa mafijnego, głośno zastanawiając się, czy zdąży on użyć na nim swojego korumpującego dotyku, zanim zwali się na niego lawina ciosów. Negative woli tego nie sprawdzać i zdejmuje "klątwę" z Rockslide'a. Nie jest to jednak jego ostatnie słowo, gdy bowiem Santo dochodzi jeszcze do siebie, jeden z Inner Demons rzuca w mutantów granatem energetycznym. Vacarro zasłania kompana własnym ciałem, a Vic, nie wiedząc, czy Rockslide będzie w stanie się odtworzyć po eksplozji tajemniczej energii, prosi, żeby wyszedł z tego cało, bo jest jego najlepszym przyjacielem. Słysząc to, zbierający się do kupy Santo śmieje się triumfalnie, stwierdzając, że wiedział, że Anole w końcu się do tego przyzna. Borkowski nie rozumie, czemu koledze tak na tym zależy, ten więc wyznaje, że on też jest jego najlepszym przyjacielem. Nagle na miejscu zjawia się Cyclops w otoczeniu kilkorga innych X-Men, przerywając tę niezręczną dyskusję. Stwierdza, że uczniowie wymykali się, żeby narażając życie pomagać innym i dopiero co stoczyli bitwę z grupą super przestępców. Gdy chłopacy próbują się wytłumaczyć, Scott mówi jedynie, żeby trzymali tak dalej i odchodzi. Bohaterowie postanawiają więc najpierw coś zjeść, a potem pozwalczać jeszcze trochę przestępczości.



"Queen, King, Off-suit!"

Postacie:
* Hellcat
* Gambit

Nowy Orlean. Patsy Walker czeka w barze, rozmawiając przez telefon z Emmą i narzekając na to, że jej kompan się spóźnia. W tej chwili podchodzi do niej Gambit, który z przerażeniem ją rozpoznaje. Wyjaśnia, że Cyclops wysłał go na "ważne spotkanie", a Patsy stwierdza, że Emma najwyraźniej też próbuje się na niej odegrać. Postanawiają jednak robić dobrą minę do złej gry i kontynuować to, co w założeniu miało być randką w ciemno. Gdy Hellcat prosi, żeby Remy powiedział coś o sobie, ten przyznaje, że nikt nie da mu rady w kartach, kobieta postanawia więc to sprawdzić.

Jak się szybko okazuje, Patsy nie ma zielonego pojęcia, jak grać, nie ma też czego postawić. W końcu jednak wyciąga z torebki słoik, w którym pływa jakaś rybowata paskuda, według jej słów spełniająca życzenia "Syrenka z Fidżi". Nagle jednak wszystko traci znaczenie, gdyż Walker zauważa szafę grającą, którą postanawia wypróbować. To w końcu za wiele dla już i tak będącego na skaju załamania nerwowego Gambita, który rozsadza swoją mocą stół, przy którym siedzieli, przy okazji uwalniając syrenę. Nie zważając na zniszczenia wywoływane przez maszkarę, Remy krzyczy, że jego randka wszystkich doprowadza do szału i nie jest w stanie wykonać nawet najprostszego polecenia. Ta tymczasem wskakuje za ladę, przebiera się w kostium i nokautuje rybostwora, niewystarczająco szybko jednak, żeby ocalić bar przed destrukcją.

Jakiś czas później. Patsy zabiera książkę telefoniczną i znajduje w niej jakąś interesującą restaurację, informując Remy'ego, że zabierze on ją tam w przyszłym tygodniu. Gdy mutant nie za bardzo rozumie, czemu miałby to robić, kobieta odpiera, że to dlatego, że dobrze się dzisiaj bawił.



"Disco Highway"

Postacie:
* Dazzler, Misty Knight, Colleen Wing
* Arnim Zola, Awesome Android, Doctor Bong, Klaw, Razorfist, Stilt-Man, Trapster, Whirlwind, MODORD
* Grandmaster

Cytat numeru:
Dazzler: "DAZZLER AND HER RADICAL ALL-GIRL ROLLER DEATH SQUAD!"
Misty: "DEATH!"
Colleen: "SQUAD!"

Dazzler i jej ochrona wynajęta na czas jej światowego tournee – Misty Knight i Colleen Wing – zostały porwane przez odrodzonego i jeszcze bardziej irytującego Grandmastera i zmuszone do wzięcia udziału w gigantycznym wrotkowym wyścigu, którego stawką jest bliżej nieokreślona kosmiczna nagroda. Kobiety łatwo sobie radzą z przeciwnikami – bandą trzecioligowych złoczyńców – przez co Alison zaczyna się zastanawiać, gdzie jej kompanki nauczyły się tak dobrze jeździć. Te wolą nie przyznawać się, że w młodości były mistrzyniami Hell's Kitchen we wrotkarstwie – i na szczęście nie muszą, bo w następnej chwili zostają wyprzedzone przez MODORDa [Mental Organism Designed Only for Roller Derby, oczywiście – przyp. S_O]. Dziewczyny postanawiają przestać się cackać i przebijają się przez kolejnych przeciwników, nie są jednak w stanie dogonić korzystającego z silnika odrzutowego MODORDa. Colleen pyta, czemu ich szefowa nie wykorzysta swoich mocy, ta przypomina więc, że potrzebuje znacznie więcej dźwięku, żeby stworzyć laser na tyle silny, by przebił zbroję androida. Misty postanawia więc jej pomóc i strzela w hełm Doctora Bonga, wywołując nielichy harmider – wystarczający, by usmażyć MODORDa w oka mgnieniu. Po tym wyczynie dziewczęta bez problemu docierają na metę, gdzie organizator ogłasza, że wygrały one prawo do randki z nim – Grandmasterem, a raczej, jak teraz się nazywa, Chadmasterem – przy okazji wyjaśniając, że zorganizował ten turniej z myślą właśnie o Alison. Panie nie są jednak wzruszone i zaczynają go okładać.



"Unforgetable"

Postacie:
* Hercules, Psylocke
* Griffin
* Crimson Dynamo

[Uwaga: ta historia rozgrywa się (na długo) przed Chaos War – przyp. S_O]

Dziś, San Francisco. Hercules i Psylocke wspólnie pokonują Griffina. Po walce Herc chwali sobie ich współpracę, a Betsy zgaduje, że zastanawia się on, co jeszcze mogą zrobić wspólnie.

Lata wcześniej, Londyn. Hercules i Psylocke wspólnie pokonują Crimson Dynamo i jego podwładnych. Po walce Herc chwali sobie ich współpracę i zastanawia się, co jeszcze mogą zrobić wspólnie. Gdy mutantka przypomina, że dopiero się poznali, bóg oświadcza, że na pewno słyszała o nim legendy, a że sama jest godna legend, proponuje, by razem stworzyli nową. W tym momencie Dynamo powstaje, by kontynuować walkę, Herc powala go więc jednym ciosem. Gdy Betsy mówi, że bohater w istocie jest bogiem, ten stwierdza, że może się o tym sama przekonać.

Teraz. Herc oświadcza, że Psylocke sama jest godna legend, kobieta jednak przerywa mu i pyta, czy pamięta on, że tych samych tekstów użył, gdy spotkali się za pierwszym razem.

Lata wcześniej. Psylocke opuszcza Herculesa, zapewniając, że nie chce tego robić. Stwierdza, że wspaniale jej się z nim... "współpracowało", a ten zgadza się i dodaje, że była ona nie do zapomnienia.

Teraz. Herc pyta, czy w końcu to zrobili, a Psylocke w odpowiedzi daje mu w mordę i odchodzi.

Autor: S_O

Galeria numeru

X-Men: To Serve And Protect #4 X-Men: To Serve And Protect #4 X-Men: To Serve And Protect #4 X-Men: To Serve And Protect #4 X-Men: To Serve And Protect #4 X-Men: To Serve And Protect #4 X-Men: To Serve And Protect #4 X-Men: To Serve And Protect #4 X-Men: To Serve And Protect #4 X-Men: To Serve And Protect #4 X-Men: To Serve And Protect #4

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.