Avalon » Serie komiksowe » Exiles vol. 2 » Exiles vol. 2 #6

Exiles vol. 2 #6

Exiles vol. 2 #6

"Closure"

Postacie
Zapowiedź

Exiles wracają, tam gdzie zaczęli pierwszą misję. Panther wie, jak pokonać mutancki sojusz. Morph wraca, by przygotować drużynę do nowej misji w świecie, gdzie nauka nie stała się zbyt popularna.

Cytat

Kang: "I concluded that the safest way to engage in this battle of existences was to use agents from my end of the loop, unhinged from time."

Streszczenie

Ziemia, na której Exiles obalili z tronu Magneto, lecz gdzie Brotherhood of Evil Mutants i X-Men wciąż są przyjaciółmi. Tutejszą Wandę, strojącą się w swej komnacie przed lustrem, odwiedza Polaris. Dziewczyny rozmawiają o ich niefortunnej sytuacji, po całym zajściu z Magneto. Nagle, jeden z metalowych posążków unosi się i trafia Wandę w tył głowy, pozbawiając ją przytomności. To Lorna z Exiles podszywała się pod swego odpowiednika z tego świata. Pojawia się reszta drużyny. Mają plan, najpierw Wanda musi ukryć pod swymi bujnymi włosami hełm Magneto, który ochroni ją przed telepatią i następnie, udając tutejszą wiedźmę musi porozmawiać z Jean Grey. Tak też się staje.

 

Później, tutejsi Cyclops i Jean kładą się razem spać. Scott odwraca się na bok i pojawia się w umyśle Emmy, która czeka na niego rozebrana. Szybko przerywa im wściekła Phoenix, której to o zdradzie musiała powiedzieć wcześniej Wanda. Emma wyrzuca rywalkę z umysłu, lecz to dopiero początek. Exiles obserwują z balkonu jak mnóstwo mutantów leci wspomóc dziewczyny. Nagle pokój, w którym są zawala się. Beast w ostatniej chwili ratuje przyjaciół przed ogromnym kawałem sufitu. Pojawiają się Banshee i wściekła Emma. Dziewczyna wyczytała w myślach Jean, że to Wanda jest odpowiedzialna za wyjawienie sekretu, więc pokrywa się diamentem i wymierza jej śmiertelny cios, nie wiedząc, że to sprawka wiedźmy, ale tej z Exiles. Drużyna znika z tej rzeczywistości.

 

Na Ziemi, na której mają odpocząć, wita ich oczywiście Morph. Tłumaczy im, iż zrobili dobrą robotę skłócając telepatki, gdyż teraz tamtejsi mutanci podzielą się i rozproszą, a gdyby tak się nie stało, wkrótce ludzie by ich zaatakowali.

 

Następnego dnia Exiles korzystają z uroków odpoczynku pływając jachtem. Zjawia się Morph, z którym umawiają się za godzinę.

 

O umówionej porze wszyscy się spotykają i gdy mają się przeteleportować do nowej rzeczywistości, staje się coś dziwnego. Morph przenosi się tam sam, podczas gdy drużyna trafia na znaną już z początku ich przygody łąkę. Blink jest zdziwiona, a wtedy to Panther pozbawia ją przytomności jednym ruchem. Okazuje się, że Forge namierzył sygnał źródłowy, gdy się wcześniej teleportowali i teraz trafili tam, skąd pochodził. Exiles stoją przed kryształowym pałacem – Panoptrichronem. W poszukiwaniu odpowiedzi wchodzą do środka.

 

Blink budzi się, a po chwili pojawia się Morph. W pogoni za uciekinierami także wkraczają do pałacu.

 

W środku, Exiles natrafiają na ogromne okna, w których widzą inne składy drużyn na wspomnianej już łące. Pojawia się Blink. Przyjaciele wyjaśniają sobie zajście, lecz nagle zostają przeteleportowani do control roomu, gdzie czeka na nich Nocturne, Morph i Heather. Forge tłumaczy, jak się dostali do tej rzeczywistości, a Heather opowiada w skrócie historię poprzednich Exiles. Wszyscy udają się do miejsca, gdzie w krysztale śpią New Exiles (bohaterowie poprzedniej serii – przyp. Jim). Morph jako jedyny z nich nie jest w śpiączce. Nagle Tallus zaczyna wariować i otwiera się sufit pałacu. Pojawia się olbrzymia istota, mówiąca, że sama jest Panaptichronem. Z jej ust wychodzi jej bardziej dostępna forma – Kang, lecz w wersji żeńskiej. Kobieta opowiada, jak to kiedyś udała się w przeszłość, by uratować swój świat od zagłady, lecz przez zmianę biegu historii stworzyła jedynie odrębną rzeczywistość. Inni Kangowie również to robili coraz częściej i częściej i tak powstała cała pętla nowych światów. Ona traktowała swoją rzeczywistość jako wzorcowy model, lecz gdy inni tworzyli wciąż to nowe, bliskie jej światu, wzorzec mógł przepaść. By do tego nie dopuścić używała przedstawicieli z końca jej pętli, wyjętych z czasu. Gdy jednak zbyt długo przebywali w „oku czasu” czyli Panoptichronie, stawali się jego częścią i zasypiali absorbowani w jego kryształach. Tak stało się z New Exiles, oprócz Morpha, który nosił w sobie Proteusa i właśnie jego najpierw wchłonął pałac. Wtedy to Kang obudziła się, by zobaczyć, że jej wzorzec nie ma swych Exiles i wówczas pozwoliła Morphowi zwołać podświadomie Blink i Heather. Razem zebrali obecnych Exiles w nową drużynę. Właśnie oni widzą teraz ich światy po ich „śmierci”. Praktycznie wszędzie wydarzenia potoczyły się tak, że wyszło na dobre. Beast widzi, iż na jego Ziemi umarł Wonder Man, który ku zdziwieniu zwłaszcza T’Chaki, był jego kochankiem. Poprzez połączenie z Panoptichronem, Hank odzyskał swój dawny intelekt. Teraz, gdy wszyscy wiedzą już na czym polega ich misja ochrony multiwersum, „starzy” Exiles postanawiają zbierać nowe drużyny. Nowi dalej będą kontynuować powierzone im zadanie. Kang daje Tallus, czyli cząstkę jej, każdemu z nich i odchodzi w poszukiwaniu zagrożonych światów. Pałac wraca do dawnej postaci, Heather wraca do odnajdywania nowych członków, a Exiles, z Nocturne zamiast Blink, wyruszają do kolejnego świata.

 

Tym razem trafiają do rzeczywistości, gdzie Savage Land rozciągnął się na cały świat. Hank jest jednak pochłonięty inną myślą. Twierdzi, iż gdy zmieniają kierunek pętli światów, zmieniają również jej początek i tym sposobem wkrótce to już nie Kang będzie ich prowadziła itd. Gdy Lorna pyta The Witch o jej rodzinny świat, ta mówi tylko, że też nie może wrócić. Gdy sama do siebie odpowiada na to pytanie, okazuje się, że podczas ich poprzedniej misji jakimś cudem Emma zabiła Wandę z Exiles, za którą weszła tamtejsza wiedźma, o czym nie wiedzą jej kompani. Drużyna wyrusza na misję.

Autor: Jim J

Galeria numeru

Exiles vol. 2 #6 Exiles vol. 2 #6 Exiles vol. 2 #6 Exiles vol. 2 #6 Exiles vol. 2 #6 Exiles vol. 2 #6 Exiles vol. 2 #6

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2019 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.