Avalon » Serie komiksowe » Mighty Avengers » Mighty Avengers #25

Mighty Avengers #25

Mighty Avengers #25

"Mighty/Fantastic" - part 1 of 2 - "The Baxter Job"

Postacie
Zapowiedź

Dlaczego Hank Pym desperacko próbuje dostać się do Budynku Baxtera? Rozpoczyna się starcie pomiędzy Fantastic Four i Mighty Avengers.

Cytat

Quicksilver: "...and you're dressed like Captain America in the middle of communist China."
U.S.Agent: "Yeah. There is that."
Quicksilver: "Then again... you look like a bad chinese knockoff of Captain America, so maybe we're fine."

Streszczenie

Laboratorium Hanka Pyma, kilka lat temu. Bill Foster pokazuje Hankowi swój najnowszy wynalazek, który powstał na bazie badań Pyma związanych z jego zmniejszającymi cząsteczkami. Jego Induktor Fal Wymiarowych ma umożliwić proste podróżowanie do każdego wymiaru w czasie i przestrzeni. W tym momencie pojawia się Janet, która przypomina byłemu mężowi, że mają ważne sprawy do omówienia. Podekscytowany Yellowjacket zbywa Wasp i mówi Goliathowi, żeby wypróbowali urządzenie.

Obecnie. Pym Pocket. Walker nie zwraca uwagi na problem, jaki Hank ma po odłączeniu laboratorium od Ziemi i chce, aby wskazano mu, które drzwi prowadzą do Lhasy, ponieważ dostali już pierwsze zadanie od G.R.A.M.P.A.. Jocasta informuje ich, że drzwi do Tybetu już nie działają i najbliżej może ich wysłać do Chin. Cassie pyta Hanka, czy może wrócić do Avengers Mansion, ponieważ zostawili tam Young Avengers, a to dla nich ważne. Wściekły Wasp zaczyna zrzucać rzeczy z biurka, wrzeszcząc na Jocastę, że ważne to były jego badania, a ona to wszystko zniszczyła. Hercules mówi mu, że są bohaterami i nie przejmują się takimi błahostkami. Trzeba po prostu coś z tym zrobić. Hank zgadza się z nim i mówi, że musi zadzwonić.

Po chwili rozmawia z Reedem Richardsem. Mówi mu, że Pym Pocket i praca jego życia ma zostać zniszczona, a żeby temu zapobiec, potrzebuje Induktora Fal Wymiarowych, który stworzył Bill Foster. Reed zmienia ton swojej wypowiedzi i tłumaczy, że Foster przekazał urządzenie Thingowi i zostanie ono w rękach Fantastic Four. Wściekły Wasp odpowiada, że urządzenie po śmierci Goliatha miało trafić w jego ręce, ale był wtedy podmieniony przez Skrulla. Teraz chce odzyskać to urządzenie, ponieważ go potrzebuje. Mr. Fantastic tłumaczy, że to urządzenie jest niezwykle potężne, a on nie ufa Hankowi, gdy jest w takim stanie, szczególnie teraz, po podmianie na Skrulla i śmierci Fostera, Captaina America i Wasp. Wypomina mu również stworzenie Ultrona i robota Salvation One, którym zaatakował Avengers [patrz Avengers #213 - dop. Gamart]. Hank kontratakuje, wypominając Richardsowi, że to wszystko starożytna historia, a całkiem niedawno to lider FF dał Skrullom wszystko, co trzeba, aby zaatakować Ziemię i stworzył klona Thora, który zabił Billa. I to Hank powstrzymał ostatnio demona, który mógł zniszczyć rzeczywistość, a najważniejsze jest to, że IFW stworzony jest na bazie Cząsteczek Pyma. Reed odpowiada, że wie więcej o tych cząsteczkach od samego twórcy. Wasp rzuca w jego stronę obraźliwy tekst, a Reed po prostu się rozłącza.

Chwilę później Hank pokazuje reszcie zespołu holograficzny obraz ich nowego celu - Baxter Building. Opowiada zespołowi o zabezpieczeniach budynku, a Jarvis przedstawia kolejną cześć jego planu, występując przed zebranymi jako Skrull. Okazuje się, że używa projektora holograficznego. Wasp mówi zespołowi, że Mr. Fantastic zrobił niezwykle czułe zabezpieczenia na wypadek ataku Skrullów po inwazji, jednak nie spodziewa się, że ktoś chciałby być rozpoznanym jako Skrull. Mówi, że zobaczą się za kilka godzin, ponieważ musi przygotować takie induktory dla całej armii.

Xining, Chiny. U.S.Agent i Quicksilver znajdują się kilka dni drogi od miejsca docelowego. Walker proponuje, aby Pietro wziął go na plecy albo żeby pociągnął jedną z riksz, na co Maximoff reaguje oburzeniem. Nagle ktoś ich atakuje. Quicksilver w kilka sekund rozprawia się z atakującą kobietą, która przedstawia się jako Ban-Luck z G.R.A.M.P.A. i okazuje się być ich kontaktem. Tłumaczy im, że zdobyli informacje mówiące, że Inhumans tworzą koalicję z komunistycznymi Chinami, co może zagrozić światu. Dlatego też posłali po Maximoffa, który od wczoraj jest ich najlepszym specjalistą od spraw Inhumans. Pietro mówi, że nie ma problemu.

Pym Pocket. Vision i Starture zastanawiają się, czy jest sens wszczynać walkę z Fantastic Four za cenę uratowania laboratorium. Trafiają na Jocastę, która słysząc ich rozmowę prowadzi ich do pomieszczenia, gdzie znajduje się największy wynalazek Pyma. Vision zachwycony urządzeniem stwierdza, że mimo, iż wyposażony jest w technologię z XL wieku, nie rozumie do końca rzeczy, które się tu znajdują. Jest jednak pewien, że muszą to uratować za wszelką cenę. Jocasta tłumaczy, że Salvation Two, jak nazwał maszynę Pym, nie może istnieć w naszym wymiarze, a tylko tutaj.

Cassie zostawia zachwycone roboty i natyka się na Amadeusa. Chłopak tłumaczy jej, że rozumie to, iż może ich zostawić, jak tylko udadzą się do Nowego Jorku, bo tam też są Young Avengers. Dziewczyna odpowiada, że Fantastic Four są dla niej jak rodzina, nawet jej ojciec należał do tego zespołu. Cho zatrzymuje się przy tym temacie i pyta, czy nie przeszkadza jej to, że to on zakłada teraz hełm Ant-Mana. Dziewczyna odpowiada, że go lubi i nie ma z tym problemu.

Później. Wasp kończy tworzenie hologramów. Cho mówi, żeby się nie przejmował tym, iż zmierzą się w walce z najmądrzejszym człowiekiem świata. Dzięki hełmowi będą w stałym kontakcie, co da im wygraną. Hank dziękuje mu i rzuca Herculesowi jego hologram.

Yancy Street. Thing prowadzi zajęcia w klubie bokserskim, gdy nagle jeden z chłopców pokazuje mu, że odpalona została flara sygnałowa Fantastic Four, a z Baxter Building startuje ich Pogo Plane. Grimm rzuca się w stronę siedziby, gdy nagle drogę zastępuje mu Red Hulk, pod którego hologramem ukrywa się Lew Olimpu. Thing i Hercules zaczynają walkę.

Autor: Gamart

Galeria numeru

Mighty Avengers #25 Mighty Avengers #25

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2020 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.