Avalon » Serie komiksowe » Ender's Game: Battle School » Ender's Game: Battle School #5

Ender's Game: Battle School #5

Postacie
Zapowiedź

Ostatni numer pierwszej księgi! Ender Wiggin przetrwał niezliczone bitwy i wspiął się na szczyt rankingów Szkoły Bojowej. Kiedy jednak mijają jego ósme urodziny, coś idzie nie po jego myśli i wpada w depresję. Nauczyciele wiedzą, że będą musieli coś zrobić, inaczej chłopiec będzie stracony dla programu na zawsze. Ale jak przekonać najbardziej niebezpieczne dziecko na świecie, że nie jest potworem?

Cytat

Rozmowa o grze fantasy i poziomie Koniec Świata, na którym utknął Ender
Major Imbu: "The mind game was designed to help shape the students, to help them find worlds they can be comfortable in."
Pułkownik Graff: "You don't get it, do you major Imbu? I don't WANT Ender to be comfortable with the end of the world."

Streszczenie

Na podwórku pod domem Valentine spogląda na gwiazdy zastanawiając się, co dzieje się teraz z jej bratem. Na ziemi pisze patykiem jego imię, po czym układa na nim mały stosik, który następnie zapala. Rodzice i Peter może zapomnieli o Enderze, ale nie ona. Tym bardziej, że dziś są jego urodziny.

Tymczasem w Szkole Bojowej Andrew staje się coraz bardziej znany. Został plutonowym i prowadzi w rankingach. Dowódcy innych armii przychodzą patrzeć na jego ćwiczenia w czasie wolnym, by poznać jego taktykę. W kantynie pozostali chłopcy zwracają się do niego z szacunkiem należnym starszemu stopniem. Nawet Alai i Shen podświadomie zaczęli go traktować jak lepszego od siebie, co go rani, bo oznacza początek końca ich przyjaźni. Dlatego Ender coraz częściej tęskni do siostry zastanawiając się, czy ona potrafiłaby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego tak bardzo nienawidzi swego życia.

Po raz kolejny loguje się do gry fantasy i udaje na Koniec Świata, nieświadom, że nauczyciele śledzą każdy jego ruch i równie intensywnie zastanawiają się, w jaki sposób program stworzył ten poziom i w jakim celu. Scenariusz wygląda zawsze tak samo - na komnacie na szczycie wieży Ender zabija węża, a z lustra spogląda na niego twarz Petera. Kiedy tłucze lustro zawsze sprowadza na siebie zagładę, której przyglądają się nienawistne oczy jego brata. Nauczyciele nie wiedzą, czy ten poziom w ogóle można ukończyć, ale jednego są pewni - każda kolejna porażka zabija coś w Enderze, a na jego stratę nie mogą sobie pozwolić.

Ziemia. W drodze do szkoły Valentine mija żołnierzy w mundurach Międzynarodowej Floty, a kiedy loguje się do szkolnego systemu czeka na nią polecenie stawienia się w biurze dyrektora. Tam czeka na nią dyrektor Szkoły Bojowej - pułkownik Graff.

Uspokaja on dziewczynę, że jej bratu nic się nie stało, ale by zapobiec potencjalnej tragedii potrzebuje jej pomocy. Wychodzą na zewnątrz, z dala od urządzeń podsłuchowych zamontowanych w gabinecie. Na szkolnym boisku Valentine dowiaduje się, że Graff oczekuje od niej rozwiązania problemu, którego sam nie pojmuje. To, co dzieje się na orbicie jest tajemnicą wojskową, ale pułkownik tłumaczy dziewczynce, na czym polega gra fantasy i że Ender utknął na jednym z poziomów, widząc w lustrze twarz Petera. Valentine robi się podejrzliwa i odmawia dalszej rozmowy, lecz Graff nie daje się spławić, sugerując że jeśli ona mu nie pomoże, wtedy cała jej rodzina zostanie przesłuchana.

Valentine zdradza, że Peter i Andrew nienawidzili się od maleńkości i że zwykła tulić młodszego brata szepcząc mu do ucha zapewnienia, że nigdy nie będzie podobny do Petera. Peter jest najgorszą osobą, z jaką dziewczynka kiedykolwiek się spotkała - lubi ranić ludzi i czerpie z tego perwersyjną przyjemność. Endera paraliżował strach, że tak samo jak starszy brat może okazać się wyrachowanym i zimnym tyranem. Graff zaczyna rozumieć skalę problemu i prosi, by Valentine napisała list, w którym - jak za dawnych lat - pocieszy brata. Ona odmawia, skarżąc się, że Andrew nie odpisał jej na żaden z listów, które mu wysłała i że pewno nie zależy mu już na niej. Pułkownik wyprowadza dziewczynę z błędu - Ender odpisał na każdy list, który do niego dotarł.

Jakiś czas potem Ender odbiera pocztę. W liście jego siostra pisze wszystko, czego potrzebował od niej usłyszeć, prosząc jednocześnie, by nie próbował odpisywać. Po przeczytaniu chłopiec kasuje maila i zalewa się łzami. Rozumie, że Dink miał rację widząc w nauczycielach wroga.

Ender znów udaje się do komnaty na szczycie wieży Końca Świata. Jak zwykle, wąż atakuje, ale zamiast go zabijać, chłopiec całuje go. Gad przeobraża się w Valentine i razem, trzymając się za ręce, spoglądają w lustro. Tym razem nie czeka w nim Peter, ale smok i jednorożec. We dwoje przechodzą na drugą stronę, wreszcie kończąc Koniec Świata.

Od tego momentu Ender odzyskuje formę. Znów zaczyna improwizować w bitwach z innymi armiami, jest lepszy niż kiedykolwiek. Na Ziemi sam Strategos przyznaje Valentine najwyższe przewidziane dla cywila odznaczenie wojskowe za zasługi dla ludzkości, chociaż jest to odznaczenie tajne aż do zakończenia działań wojennych. Dziewczynka nawet woli, by inni nie wiedzieli, że sprzedała swego ukochanego brata. Tymczasem Endera, na półtora roku przed statutowym wiekiem, czeka awans do Szkoły Dowodzenia.

Autor: Hotaru

Galeria numeru

Ender's Game: Battle School #5 Ender's Game: Battle School #5

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.