Avalon » Serie komiksowe » Ender's Game: Battle School » Ender's Game: Battle School #4

Ender's Game: Battle School #4

Postacie
Zapowiedź

Uczniowe w Szkole Bojowej nie są zwykli. Uczą się historii wojskowości, zasad walki czy taktyki. I kiedy o Enderze zaczyna się robić głośno, staje się czyimś celem. I nawet jeśli starsze dzieci go nie dopadną, na pewno zrobi to wąż czyhający na Końcu Świata.

Cytat

Rose: "I'm putting you in Dink Meeker's toon. From now on, as far as you're concerned, Dink Meeker is god."
Ender: "Then who are you?"
Rose: "The personnel officer who hired god."

Streszczenie

Ender melduje się u dowódcy Armii Szczura - Rose'a. Ma on zupełnie luźne podejście do nowego rekruta i chociaż zwraca się do niego z lekceważeniem i pogardą, nie przebrzmiewa w jego głosie zawiść. Rose rozkazuje Andrew skończyć ćwiczenia ze starterami i przydziela go do plutonu Dinka Meekera.

Wiggin odnajduje go w sali gier. Dink od razu przyznaje, że śledził postępy Endera. Nie przeszkadzają mu jego zajęcia pozaplanowe i że ma podobne zdanie o Bonzo Madridzie jak sam Andrew. Na pierwszych ćwiczeniach w plutonie Meeker prosi, by nauczył ich atakowania z używaniem nóg jako tarczy. Pozostałe dzieci początkowo nie chcą się uczyć od tak niedoświadczonego startera, ale Dink jest nieugięty.

Po kolejnych ćwiczeniach z Alaiem i spółką Rose pyta, dlaczego Ender nie wykonał jego rozkazu. Andrew odpowiada, że nie wykonuje głupich rozkazów i wtedy wychodzi na jaw, że Bonzo o nim nakłamał – jego wysokie wyniki są w gruncie rzeczy spowodowane niesubordynacją. By trochę utrzeć mu nosa, podczas pierwszej bitwy z wrażą armią Skolopendry, Rose powierza Enderowi szybki atak w pojedynkę. Chłopiec robi dobrą minę do złej gry i rozpoczyna atak, zanim armia przeciwnika zdążyła zająć pozycje przy swej bramie. Aby wypaść z gry zawodnik musi zostać trafiony w głowę lub korpus, więc jego niestandardowa taktyka z używaniem nóg jako tarczy pozwala mu w pojedynkę zdziesiątkować Skolopendrę. Od tej pory cała Salamandra będzie ćwiczyć manewry wymyślone przez Endera.

Po skończonej bitwie, zamiast udać się do kantyny, Andrew postanawia pogadać z Dinkiem. Widział, że podczas bitwy był lepszym dowódcą niż Rose i dziwi się, dlaczego to nie on dowodzi. Starszy chłopak opowiada, że już dwukrotnie był awansowany, ale za każdym razem ignorował rozkazy tak długo, aż nauczyciele zmuszeni byli go ponownie zdegradować. Meeker wyznaje, że to nauczycieli uważa za wrogów, nie inne dzieciaki, a w Szkole Bojowej trzyma go tylko miłość do samej gry. Rozmowa schodzi na temat domu i Ender po raz pierwszy od dłuższego czasu przypomniał sobie o Valentine, co go roztkliwia. Dink zauważa to i nie chce, by chłopiec wstydził się emocji niczym dorosły żołnierz. Jeszcze raz przestrzega Andrew przed nauczycielami.

Na kolejne ćwiczenia z Enderem w czasie wolnym przyszli tylko Shen, Alai i dwóch innych chłopców. Pozostali zostali zastraszeni przez starszych, którzy zaczęli szykanować starterów szkolących się z Andrew. Wiggin chce zrezygnować z ćwiczeń, póki sprawa nie przycichnie, ale Alai mu to odradza. Wtedy do sali wchodzą starsi chłopcy, a wśród nich Bonzo. Zaczyna się od obelg, ale potem osiłki zaczynają atak. Korzystając z wyćwiczonych manewrów Ender posyła przyjaciół do przeciwległej bramy, ale jednocześnie siła przeciwstawna posyła go w kierunku napastników. Alai i Shen odbijają się, by powrócić i wspomóc przyjaciela, ale zanim udaje im się wrócić na miejsce akcji jest już po wszystkim. Ender w pojedynkę poradził sobie z bandą Bonzo.

Tego wieczora chłopiec włamuje się do systemu, by sprawdzić, jak na zajście zareagowali nauczyciele. Odnajduje akta medyczne napastników. Obrażenia, jakie im zadał, są dotkliwe, ale przy każdym z nich widnieje ta sama przyczyna: "przypadkowe zderzenie w nieważkości". Ponieważ sale bojowe są monitorowane i kadra musiała je obserwować, Ender zaczyna podejrzewać, że Dink ma rację i na nauczycieli nie może w tym miejscu liczyć.

Następnie Andrew zaczyna grę fantasty, nieświadom że w tym samym momencie pułkownik Graff i major Anderson dyskutują o nim. Kiedy komputerowy awatar chłopca dociera na Kraniec Świata, Graff decyduje się nagiąć wszystkie możliwe zasady, by tylko utrudnić życie Enderowi i jeszcze bardziej go zahartować, tak by wiedział co robić ze swoją armią, kiedy ją już dostanie i aby szczyt jego możliwości wojskowych przypadł dokładnie w czasie trzeciej wojny z Formidami. Sam Ender dociera do komnaty w wieży i zabija czekającego tam węża. Spogląda w lustro i widzi tam odbicie swego starszego brata - Petera. Przestraszony rozbija lustro truchłem gada, ale odłamki zamieniają się w takie same węże i atakują jednocześnie. Chłopiec kuli się na pryczy, znowu pokonany przez grę komputerową, nieświadom że właśnie teraz pułkownik Graff postanowił położyć na jego barki ciężar, który złamałby większość dorosłych wojskowych.

Autor: Hotaru

Galeria numeru

Ender's Game: Battle School #4 Ender's Game: Battle School #4

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.