Avalon » Serie komiksowe » Marvel Comics Presents » Marvel Comics Presents #144

Marvel Comics Presents #144

Marvel Comics Presents #144

"Siege of Darkness" - part 6 - "Like Family, like enemy"

Postacie
Streszczenie

Morbius nadal walczy przeciw swoim sprzymierzeńcom, nie mogąc się ujawnić przed lilinami. Martine osłania go przed ciosem Blade'a, jednak sama ugina się pod mocą ognia piekielnego ze strzelby Blaze'a. Wściekły wampir rzuca się na Johnny'ego, jednak ten również jego ostrzeliwuje z shotguna i przebija go przez podłogę. Za Michaelem podąża Martine, która zaczyna podejrzewać, że chłopak odzyskał kontrolę nad swym ciałem.

Głęboko poniżej Sanctum Sanctorum Morbius natyka się na kilku poślednich demonów przygotowujących się do uczty z ludzkiego dziecka. Wampir rzuca im się do gardeł, jednak zanim walka zdąży rozgorzeć, pojawia się Martine, która każe lilinom poinformować ich matkę o zdradzie Morbiusa. Będąc już sam na sam z Michaelem, informuje go, że musi się poddać kontroli Bloodthirsta, jeśli chce być z nią. Wampir jednak wybucha i rzuca się na kobietę, krzycząc, że nie jest ona prawdziwą Martine Bancroft, kobietą, którą kochał, i że samo jej istnienie bezcześci jej pamięć. Gdy zamierza zadać jej ostateczny cios, powstrzymuje go Bloodthirst. Morbius po namyśle pozostawia ją nieprzytomną i postanawia przekonać najbardziej sceptycznego członka jego drużyny - Blade'a - że jest z powrotem po ich stronie.


Scenariusz: Christopher Cooper
Rysunki: Reginald Jones

"Siege of Darkness" - part 6 - "Treachery Redeemed"

Postacie:
* Morbius
* Blade, Ghost Rider, Frank Drake, Jinx, Modred
* Lilith, Zarathos, Pilgrim, Martine Bancroft

Morbius dociera do Blade'a, który jednak nie jest sam - Ghost Rider rzuca się na wampira, łaknąc zemsty. Podczas walki obaj wpadają w mgłę. Tymczasem Zarathos przebija się przez magiczną barierę, ale od razu zostaje uderzony połączonymi mocami Modreda i Jinxa. Lilith sugeruje więc swemu sprzymierzeńcowi, by się wycofali, pozostawiając walkę jej dzieciom. Teleportują się z pomocą Pilgrima, a zaraz po nich z pola walki znikają Modred i Jinx.

Rider próbuje udusić Morbiusa łańcuchem, ale wampirowi udaje się uwolnić. Jego gardło jest już jednak uszkodzone i nie może przemówić Ketchowi do rozsądku. Unika rzuconych w jego stronę ogniw łańcucha, więc Ghost Rider zaczyna go obijać pięściami. Dziwi go całkowity brak chęci walki, więc spogląda na Morbiusa swym Pokutnym Wzrokiem. Wyczuwa w jego ciele lilina oraz cząstkę ludzką, a także olbrzymie wyrzuty sumienia w związku z zabiciem Louise [w Darkhold #15]. Morbius zauważa rzucającą się na Ridera Martine i atakuje ją. Zdziwiony Duch Zemsty odwraca się, a gdy znowu spogląda w stronę Morbiusa, wampira już nie ma.


Scenariusz: Len Kaminski
Rysunki: James Fry

"Goblin Night" - part 2 - "Stage Fright"

Postacie:
* Werewolf by Night
* mieszkańcy Morristown, liliny

Russel walczy z demonami, jednak trafiająca go w skroń kula uświadamia go, że znajduje się na celowniku miejscowej policji, przekonanej, że jego przeciwnicy są zwykłymi dziećmi. Wilkołak nie ma ochoty spędzać długich godzin na tłumaczeniu co i jak, więc przeskakuje nad radiowozami i rusza śladem lilinów. Te kierują się do szkoły, w której - na nieszczęście - odbywa się halloweenowe przedstawienie. Demony szybko pożerają znajdujących się za kulisami aktorów, po czym przystępują do uczty na scenie. Ludzie na widowni sądzą, że jest to część sztuki, przynajmniej do czasu, gdy Werewolf przebija się przez okno i rozszarpuje demony na strzępy. Nie przebierając w słowach, oświadcza, co sądzi o małych, idyllicznych miasteczkach i ich mieszkańcach, kreujących nierealny obraz świata, po czym ucieka policji. Porzuca swoją monstrualną formę, wsiada na motocykl i odjeżdża.


Scenariusz: Cefn Ridout
Rysunki: Charles Adlard

"Techno Phobia!" - part 2 - "Algorithm of Life"

Postacie:
* Scarlet Witch
* Pixil
* Ars Magna, (w retrospekcji) Ramon Lull

Przed Wandą i Pixilem pojawia się bezkształtna, szkarłatna istota, która wysuwa macki i "bada" obie osoby. Wiedźma stwierdza, że ów dziwny byt nie stanowi zagrożenia, jednak demon i tak atakuje. Stwór dzieli się na kilka z grubsza ludzkich kształtów, które po chwili łączą się w potężnego behemota. Łapie on Mścicielkę i lilina i "podłącza" się do nich z pomocą specjalnych macek.

Przedstawia im swoją historię: nazywa się Ars Magna i jest największym dziełem trzynastowiecznego myśliciela, alchemika i magika - Ramona Lulla. Ów filozof stworzył ją, by ogarnąć boży umysł. Z jej pomocą znalazł drogę ku Niebu i - równocześnie - ku piekłu. Oskarżony o herezję, zginął odarty z godności, a nawet ubrania. Od tego czasu Ars Magna była uwięziona w "The Cess", ale dziś moce Wandy ją przebudziły. Żądna wiedzy istota postanawia zacząć pobór informacji od Pixila, a Wanda wykorzystuje to, że odwróciła od niej swoją uwagę, by użyć swych mocy. Dzięki temu drogę do Cess odnajduje haker, którego sygnał przemyka przez tę rzeczywistość. Używając Pixila jako "interfejsu" i wzmacniając go swoją mocą, Wandzie udaje się uwolnić z uścisku Ars Magny i dosięgnąć owego sygnału, pozostawiając lilina samemu sobie.

Nagle pojawia się w pokoju młodego chłopaka gdzieś w Milwaukee. Przeprasza za zniszczenie komputera i zostawia numer telefonu, pod którym będzie mógł się domagać nowego. Zanim odejdzie, sugeruje, żeby dzieciak przestał się bawić w hakera - niewiadomo, na co może trafić.

Autor: S_O

Galeria numeru

Marvel Comics Presents #144 Marvel Comics Presents #144

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2020 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.