Avalon » Serie komiksowe » Ender's Game: Battle School » Ender's Game: Battle School #3

Ender's Game: Battle School #3

Postacie
Zapowiedź

Trening w Szkole Bojowej trwa, ale Ender zaczyna się zastanawiać, kto tak naprawdę jest wrogiem. Został wyizolowany, koledzy są przeciw niemu, a na dokładkę dostał transfer do armii, w której wszyscy są od niego starsi. Nawet jeśli uda mu się przetrwać, zanosi się na to, że pokona go gra Napój Giganta, z której nikt jeszcze nie wyszedł żywy.

Cytat

Ender: "You must be Bonzo, then?"
Petra: "No, just brilliant and talented polyglot. Petra Arkanian, the only girl in Salamander army. With more balls than anyone else in the room!"

Streszczenie

Ender cały swój wolny czas poświęca grze Napój Giganta. Nikomu nie udało się przejść tego fragmentu gry fantasty, bo gigant oszukuje. W każdej ze szklanek jest trucizna, a różnica polega tylko na innym rodzaju bolesnej śmierci. Andrew wpada w obsesję, by grę przejść, nawet kiedy przyglądający się rozgrywce Alai zrezygnowany odchodzi. W końcu chłopiec traci cierpliwość. Zamiast zgadywać ,rzuca swojego komputerowego awatara na twarz olbrzyma i wgryza się mu w mózg. Kiedy monstrum pada martwe, pojawia się kolejny NPC i wita postać Endera w Krainie Baśni. Chłopiec wyłącza grę, bynajmniej nie czując satysfakcji. Wyrzuca sobie, że nawet na niby jest mordercą.

Niedługo później Ender zostaje przeniesiony do armii Salamandry. Jest zaskoczony i zły, bo normalnie starterzy dostają taki rozkaz po swoich ósmych urodzinach, a Ender nie ma nawet siedmiu lat. Alai pociesza chłopca, zdając sobie sprawę, że od teraz ich drogi się rozejdą. Na pożegnanie przytula przyjaciela i tak, by nikt ich nie usłyszał, szepcze mu do ucha: "salaam".

Po dotarciu do Krainy Baśni, Ender brnie w grę dalej. W końcu udaje mu się dotrzeć do poziomu nazwanego Krańcem Świata, z którego istnienia nie zdawali sobie sprawy nawet nauczyciele. Dostaje się na szczyt wieży i wchodząc do komnaty jego awatar przemienia się z białej myszy w jego podobiznę. Tam Endera atakuje wąż sycząc, że jedyną ucieczką jest śmierć. Gra jednak zostaje przerwana, bo nadszedł czas, by Andrew stawił się w barakach swojej nowej armii.

Na miejscu dzieci z Salamandry z miejsca kpią sobie z niego, bo jest o wiele młodszy od nich. Jedyna dziewczyna w armii, Petra Arkanian, stara się jednak podejść do rekruta poważnie, więc częstuje go kilkoma radami. Kiedy pojawia się Bonzo Madrid, dowódca Salamandry, nie jest zadowolony. Uważa, że przydzielenie mu Endera w momencie, kiedy jego armia zaczęła wygrywać, do nieczysta zagrywka ze strony nauczycieli. Jego tyradę co chwilę przerywa Petra, wtrącając sarkastyczne uwagi. W końcu Bonzo nie wytrzymuje i ucisza dziewczynę celnie wymierzonym policzkiem. Enderowi każe zaś podczas gry zostać przy bramie i nic nie robić, by nie przeszkadzał w jego manewrach.

Kiedy Bonzo odchodzi, Petra proponuje Andrew układ. W wolnym czasie nauczy go wszystkiego, co wie o grze wojennej, a w zamian Ender nie będzie na nią patrzył z pogardą, bo jest dziewczyną.

Ich pierwsze ćwiczenia ukazują, jak bardzo kiepski jest Wiggin. Nie trafił do żadnego z celów. Petra jednak chwali go, że chociaż nie ma dobrych nawyków, to nie ma też i złych. Sama zestrzeliwuje cele ze 100% skutecznością.

Pierwszy trening z Bonzem Ender przesiedział na ścianie. Zaraz potem chce poćwiczyć z Petrą, ale ta musi zaliczyć salę gier, a ponieważ nie może ćwiczyć samemu, idzie do swoich kolegów z grupy startowej. Ci zgadzają się ćwiczyć wraz z nim.

O wszystkim dowiaduje się jednak Bonzo i kiedy chłopiec wraca do baraków, zabrania szczylowi zadawania się ze starterami. Podczas rozmowy na osobności Ender wyjaśnia, że kiedyś musi się tego nauczyć i zrobi to. Wykona każdy rozkaz Bonza, który ten ma prawo wydać, ale w wolnym czasie może robić, co zechce. Bonzo jest wściekły.

Podczas pierwszej bitwy z armią Kondora Salamandra ponosi porażkę. Ender nic nie robił, ale zorientował się, że jeśli będzie swobodnie dryfował, to przeciwnik weźmie go za zamrożonego. Ponadto, chłopiec trafia na szczyt tabeli wyników, ponieważ ani razu nie wystrzelił, ani nikt go nie zamroził, w obu kategoriach ma 100% skuteczności. To oraz nowy uniform to jedyne prezenty, jakie chłopiec dostaje na siódme urodziny.

Nadchodzi bitwa z armią Leoparda. Salamandra nie potrafi przejąć inicjatywy i zbiera porządne baty. Tymczasem daleko od starcia Ender zamraża sobie nogi, by służyły mu za tarczę, i nieruchomo czeka przy swojej bramie. Kiedy zbliżają się do niej żołnierze Leoparda, postanawia złamać rozkaz Bonza i zamraża wszystkich.

Chociaż jego akcja ocaliła Salamandrę od klęski, Bonzo nie jest zachwycony. Udało mu się przetransferować Endera z Salamandry do armii Szczura. Jego prezentem pożegnalnym jest mocny cios w szczękę. Nikt nie będzie łamał rozkazów Bonza.

Autor: Hotaru

Galeria numeru

Ender's Game: Battle School #3 Ender's Game: Battle School #3

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.