Avalon » Serie komiksowe » Amazing Spider-Man » Amazing Spider-Man #546

Amazing Spider-Man #546

Amazing Spider-Man #546

"Amazing! Amazing! Amazing!"

Postacie
Zapowiedź

"This is it, Arachnophiles!!!" Marvel entuzjastycznie każe nam przygotować się na komiks, przez który będzie podskakiwał nam puls, jak przez żaden inny na przestrzeni dekad. Pytaliście o więcej Pajączka, żądaliście więcej Pajączka, no to go dostaniecie. Po rozklejających Wasze serca wydarzeniach z "One More Day" Peter Parker zostawia przeszłość za sobą i staje naprzeciw czegoś całkowicie nowego - "Brand New Day". Jeśli jakimś cudem jeszcze o tym nie wiedzieliście - począwszy od tego numeru The Amazing Spider-Man będzie ukazywać sie trzy razy w miesiącu. A żeby było jeszcze lepiej, TASM #546 będzie miał podwojoną objętość, a na dodatkowych stronicach poznacie nowe postacie w życiach Petera i jego rodziny. A, i alternatywną okładkę ma narysować Brian Hitch.

Cytat

Mia Flores po przedstawieniu się Peterowi: "You Won't forget, now?"
Peter Parker: "Names. Faces. But never a gumline."

Streszczenie

Uwaga: Zanim przystąpicie do czytania tego streszczenia, zapoznajcie się z TYM newswem.

Piątek, 23:59. Peter Parker namiętnie całuje seksowną brunetkę. Jednak nie jest to sytuacja w pełni obrazująca nowe życie Petera. Cofamy się więc o jedną dobę.

Czwartek, 23:59. Człowiek w masce Spider-Mana celuje z pistoletu do bezbronnego mężczyzny w garniturze. Żąda od niego pieniędzy i zegarka. Po odebraniu łupu Spider-Bandzior ucieka.

W wiadomościach pojawia się informacja o kolejnym ataku Spider-Złodzieja i o tym, jak udaje mu się unikać policji i zarejestrowanej bohaterki Nowego Jorku - Jackpot. W tym momencie glos zabiera J. Jonah Jameson, mówiąc, że to tylko kolejny świr naśladujący Spider-Mana. Reporterka jest zdziwiona tą wypowiedzią, zwlaszcza dlatego, że nikt nie widział Spider-Mana od kilku miesięcy. W efekcie rozmowa schodzi do tematu Daily Bugle'a, który zbliża się do skraju bankructwa z powodu braku zdjęć i wiadomości o Spider-Manie, które jak widać były głównym powodem, dla którego ludzie kupowali gazetę. W dalszej części programu eksperci mają wypowiedzieć się na temat tego, gdzie mógł zniknąć Spidey.

Piątek, Forest Hill, Queens, 7:00. Ciocia May wyciąga Petera z łóżka, aby wybrał się poszukać pracy. Dodaje, że dzisiaj udaje się na wolontariat, więc sam będzie musiał zadbać o obiad.

7:30. Peter kupuje Daily Bugle, który, odkąd nie ma w nim zdjęć Petera, tylko zalega na półkach każdego dnia. Fakt ten wcale nie martwi Parkera, który ma większe problemy i próbuje znaleźć jakąś pracę. W międzyczasie dzwoni do niego Betty Brant, mówiąc o znalezieniu dla niego mieszkania w jego przedziale cenowym. Problem tylko w tym, że właściciel chce dostać pieniądze za pierwszy miesiąc z góry, a termin wpłaty upływa jutro. Peter odpowiada, że raczej zdąży, ale aby opłacić kolejny miesiąc, musi szybko znaleźć pracę.

10:30. Ogłoszenie dotyczące zatrudnienia nauczyciela fizyki w klasach 11 i 12. Peter nie przechodzi rozmowy kwalifikacyjnej z powodu złych rekomendacji z poprzedniej szkoły, gdzie często bez uprzedzenia znikał na kilka dni.

13:45. Ogłoszenie dotyczące zatrudnienia fotografa do pisma o modzie. Peter nie przechodzi rozmowy kwalifikacyjnej po pokazaniu swoich prac, które wyglądają jakby ktoś przyczepił aparat do latarni i ustawił samowyzwalacz.

15:30. Ogłoszenie dotyczące zatrudnienia asystenta w laboratorium rozwoju nowych technologii. Pomimo ponadprzeciętnych wyników w nauce i dużego doświadczenia, Peter nie przechodzi rozmowy kwalifikacyjnej, gdyż od czasu ukończenia studiów nie wydał ani jednej publikacji. Jak wiemy, Parker miał ręce pełne roboty jako Spider-Man.

18:00. Peter siedzi zdołowany na gzymsie jednego z budynków i rozmyśla nad swoją beznadziejną sytuacją. Myślał, że gdy przestanie być Spider-Manem, będzie miał szansę stać się kimś w życiu prywatnym. Jak widać - bez skutku. Inni bohaterowie podjęli decyzję i od dawna są już zarejestrowani, a on wycofał się z interesu, bo wciąż nie wie, co ma zrobić. W tym czasie dzwoni do niego Harry Osborn, namawiając na wieczorne wyjście do klubu.

Harry mówi Lily, że Peter z chęcią uda się z nimi. Dziewczyna, korzystając z okazji, chce oderwać od biurka swoją współlokatorkę, Carlie. Ta woli jednak posiedzieć z głową w książkach. Lily z pomocą Harry'ego siłą odciąga koleżankę od biurka i zabiera ze sobą.

21:30. Opuszczony budynek, gdzieś w Chinatown. Detektyw Willowby przekazuje walizkę z nieznaną zawartością trzem łysym mężczyznom. Mówi, że musiał się nieźle namęczyć, aby wydostać ten przedmiot z pomieszczenia z dowodami, ale słyszał, że niejaki Mr. Negative gotów jest sporo za to zapłacić. Łysi potwierdzają istnienie zapłaty, ale dodają, że dostanie ją ten, kto dostarczy walizkę do Negative'a, co oznacza, że Willowby został właśnie oszukany. W tym momencie zjawia się sam Mr. Negative, oznajmiając, że nie tak załatwia interesy. Karze swoich podwładnych, tnąc ich na kawałki za pomocą swojego czarnego miecza. Policjant jest przerażony tą rzezią i modli się, aby wyjść z tego cało. Ku jego zdziwieniu, Mr. Negative daje mu plik banknotów należny za dostarczenie towaru. Willowby zabiera pieniądze i ucieka. Negative otwiera walizkę, w której znajduje się przedmiot zapisany bardzo dziwnym językiem, w związku z czym będzie mu potrzebny tłumacz.

23:59, dyskoteka w East Village. Peter Parker namiętnie całuje seksowną brunetkę. Jak na kogoś mieszkającego u ciotki, bez grosza przy duszy i bez perspektyw na przyszłość, nie wygląda to tak źle. Peter nie zna dziewczyny, a przynajmniej nie znał jej do tej chwili. Ta przedstawia się jako Mia Flores, ale Parker szybko wraca do stolika, przy którym siedzi Harry z Lilą i Carlie. Przyjaciele są ciekawi, kim była kobieta na parkiecie, na co Peter odpowiada, że nie ma pojęcia. Lilly mówi mu, że powinien spróbować z tą gorącą dziewczyną, która może być nawet modelką. Harry wyjaśnia, że jego przyjaciel przyrzekł sobie trzymać się z dala od modelek, raz prawie się z jedną ożenił. Harry opowiada o tym, jak poznał Lilly poprzez jej ojca, Billa Hollistera, dla którego zdecydował się wyłożyć milion dolarów na badanie jego szans w wyścigu o fotel burmistrza. Peter nie ukrywa przepaści finansowej, jaka ich dzieli, i wspomina o problemie z pieniędzmi za wynajem mieszkania. Harry nawet nie chce tego słuchać i bez zastanowienia daje pieniądze przyjacielowi. Ten mówi, że za często przerabiali to na studiach, a te czasy dawno się skończyły, dlatego traktuje to jako pożyczkę, którą zwróci zaraz po tym, jak Bugle wypłaci mu zaległe czeki. Osborn zauważa, że nowa znajoma Petera pojawiła się na parkiecie i właśnie przyciąga go wzrokiem. Parker szybko "ewakuuje" się do męskiej toalety. Mia rusza za nim, w myślach powtarzając, że przyjaciel Harry'ego Osborna to idealna przepustka do najlepszych klubów w mieście, a na dodatek, gdy Lily powinie się noga, ona będzie blisko, żeby zająć jej miejsce. Ku jej zaskoczeniu, po wejściu do męskiej toalety nie zastaje tam nikogo, jedynie otwarte okno.

Peter zeskakuje na zewnątrz tuż za plecami Carlie, która bez pożegnania wyszła z klubu. Dziewczyna przeprasza, że tak po prostu wyszła. Ich rozmowę przerywa celujący z broni do Petera napastnik w masce Spider-Mana. Oprawca żąda portfeli obojga. Carlie staje przed Peterem, zasłaniając go przed napastnikiem, przez co Parker nie ma szans na szybkie obezwładnienie przeciwnika. Peter oddaje portfel. W tym momencie złodziej zauważa wyrzutnię sieci, którą uznaje za zegarek i również ją zabiera. Gdy bandzior ucieka z łupem, Carlie przytrzymuje Petera, który chce za nim biec. W ostatniej chwili Parkerowi udaje się wystrzelić pajęczy nadajnik, który pomoże mu wyśledzić złodzieja. Po chwili rusza w pościg, tłumacząc dziewczynie, że chce tylko zrobić zdjęcie bandyty dla Bugle'a.

Parker ściąga ubranie, odsłaniając kostium Spider-Mana, gdy zdaje sobie sprawę, że ktoś mógłby zrobić mu zdjęcie, sprzedać je do Bugle'a i znowu zaczełaby się nagonka na jego osobę prowadzona przez Jamesona. W związku z tym Peter rezygnuje ze stroju i z butami przewieszonymi przez szyję rusza w pościg. Po drodze oczywiście gubi buty, ale dopada zlodzieja w chwili, gdy ten, pewny ucieczki, ściąga maskę. Gdy widzi Petera, ucieka wprost do schroniska dla bezdomnych. Parker rusza za nim, lecz w środku zatrzymuje go ciotka May. Podchodzi do nich kierownik ośrodka Martin Li, który widząc Petera bez butów i w ubrudzonym ubraniu, bierze go za bezdomnego. Ten zatrzymywany przez Martina i May nie może gonić złodzieja, który wybiega tylnym wyjściem i wsiada do taksówki. Li zajmuje się Peterem i daje mu nowe buty. W tym czasie Parker zgubił sygnał nadajnika, który znalazł się szybko poza jego zasięgiem. Ciotka wyprowadza upokorzonego bratanka i mówi, że może zostać u niej w domu, jak długo tylko chce. Wychodząc ze schroniska Peter spogląda na budynek Daily Bugle i postanawia zajrzeć tam w drodze do domu.

Daily Bugle, 2:15. J.J.J wrzeszczy przez telefon na jedngo z byłych udziałowców Bugle'a, który sprzedał swoje udziały niejakiemu Bennettowi. Do redakcji wchodzi Peter, prosząc Betty o wypłacenie jego zaległych czeków. Kobieta uświadamia go, że Jonah wstrzymał wypłaty całej redakcji, gdyż potrzebuje teraz każdego grosza, aby utrzymać pięćdziesiąt procent udziałów Bugle'a. Petera jednak to nie obchodzi, teraz sam ma poważne problemy finansowe i chce swoich pieniędzy. Wchodzi do biura Jamesona, gdzie sam Robbie upomina go, że to nie najlepszy moment na rozmowę. Jonah jest oburzony postawą Petera, nazywa go sępem, który chce go ograbić w chwili największej słabości. Dodaje jeszcze, że jest niewdzięcznikiem. Peter ma tego dość. Krzyczy do Jamesona, że to on narażał swoje życie, robiąc zdjęcia, którym gazeta zawdzięczała swoją sprzedaż. Teraz mają tego dowód, odkąd zabrakło jego zdjęć Spider-Mana, gazeta powoli upada. Oto dlaczego Jonah jest dłużnikiem Parkera, gdyż to on go stworzył, wszystko, co osiągnął, zawdzięcza zdjęciom Petera. Jonah milczy, a jego twarz wykręca się we wściekły grymas. Po chwili ryk zamienia się w złowieszczy krzyk, który szybko milknie, a Jonah, trzymając się za serce, pada nieprzytomny na ziemię.


"Park Avenue Interlude"

Scenariusz: Marc Guggenheim
Rysunki: Greg Land

Spis postaci:

* Jackpot

Jackpot bierze rozbieg, aby skoczyć z dachu. W międzyczasie myśli o 400 dolcach, które wydała na skaner częstotliwości policyjnych i tym jak bardzo zakup się opłacił. To dopiero jej druga noc na patrolu, a już rusza w pościg za jakimś wariatem w masce demona, który porwał opancerzoną ciężarówkę pełną materiałów wybuchowych. Jackpot skacze z dziesięciopiętrowego budynku wprost na jadącą skradzioną ciężarówkę. Udaje jej się złapać krawędzi i, chociaż wie, że właśnie złamała trzy kości w ręce, to nie czuje bólu. Biegnie w stronę kabiny, przeskakuje na maskę i ku swojemu zdziwieniu nie znajduje nikogo za kierownicą pojazdu. Nogą rozbija przednią szybę i wskakuje do środka, po czym gwałtownie naciska na hamulec. Pojazd z piskiem opon zatrzymuje się, nie wyrządzając nikomu krzywdy. Jackpot obiecuje sobie złapać przestępcę, który dopuścił się tej kradzieży.


"The Astonishing Aunt May"

Scenariusz: Bob Gale
Rysunki: Phil Winslade

Spis postaci:

* May Parker, Freak

W schronisku dla bezdomnych ciotka May przyuważa dziwnego osobnika wciągającego do nosa cukier. Nazywają go Freak, dlatego że ma różny kolor oczu, jedno jest piwne, a drugie niebieskie [może jest spokrewniony z psami husky - Foxdie]. W tej chwili potrzebuje pieniędzy, które jest dłużny jednemu dilerowi. May nie może dać mu pieniędzy, oferuje za to schronienie i ciepły posiłek. W tym momencie do środka wchodzi czarnoskóry mężczyzna obwieszony złotymi łańcuchami. May każe Freakowi schować się pod stół, a sama podchodzi do przybysza. Diler mówi, że poszukuje Freaka, posługując się slangiem. May udaje, że nie rozumie, o co mu chodzi, i traktuje słowa mężczyzny dosłownie, co wprawia go w zażenowanie. May zauważa złote łańcuchy na szyi i od razu sugeruje złożenie jakiegoś datku na potrzebujących. Krzyczy na całe schronisko, że ten oto czarnoskóry mężczyzna chciałby złożyć datek na rzecz ich ośrodka. Wszyscy zaczynają klaskać. Mężczyzna składa pieniądze do plastikowego pojemnika i wychodzi. Freak przygląda się pudełku z pieniędzmi i obiecuje sobie, że jeszcze tu wróci.

"Harry and the Hollisters"

Scenariusz: Zeb Wells
Rysunki: Mike Deodato Jr.

Spis postaci:

* Harry Osborn, William Hollister, Lily Hollister

William Hollister i Harry Osborn siedzą przy dwóch końcach dużego stołu. Ten pierwszy zauważa, że od jakiegoś czasu nie było słychać nic o Osbornach, na co Harry odpowiada, że to dobra wiadomość z ust prokuratora okręgowego. Wyjaśnia, że przez jakiś czas przebywał w Europie. Bill ma nadzieję, że jego firma będzie "produkować" mniej superłotrów niż pod rządami jego ojca. Harry odgryza się, że zaprzestanie produkcji tych halloweenowych strojów było jego pierwszą decyzją. Hollister przechodzi do sedna, pytając, czy zainwestowanie miliona dolarów w badanie sprawdzające szanse jego zwycięstwa w wyborach na burmistrza Nowego Jorku było podyktowane uczuciem, jakie Osborn żywi do jego córki. Harry potwierdza, że to Lily przekonała go do tej inwestycji. Bill cieszy się, słysząc te slowa, i ma nadzieję, że nie ma miejsca sytuacja całkiem odwrotna, czyli że Harry zainteresował się jego córką z politycznych powodów. Osborn rozumie obawy Hollistera, że jabłko spada niedaleko od jabłoni, ale w tym wypadku to jabłko odbiło się dość daleko. Do sali wchodzi właśnie Lily z torbami pełnymi zakupów. Wychodząc, William podkreśla, że pieniądze Osborna nie kupują mu żadnego prawa do wpływania na jego decyzje. Dlatego lepiej, żeby nie prosił go o żadną przysługę, gdyż takowej nie otrzyma. Po wyjściu Hollistera, Harry całuje Lily i zapewnia ją, że Osborn nie prosi o nic.

Autor: Foxdie

Galeria numeru

Amazing Spider-Man #546 Amazing Spider-Man #546

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2019 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.