Avalon » Serie komiksowe » Gambit vol. 4 » Gambit vol. 4 #2

Gambit vol. 4 #2

Gambit vol. 4 #2

"House of The Cards" - part 2: "Player's Club"

Postacie
  • * Gambit
  • * Orlean Cooper, Jackie Jessup, demon
    * Madame Camille, Genevieve
    * Dan
    * ludzie Starka
Cytat

Dan: "Oh, and the last hand told me you got a thing for women's underwear...and I don't mean you like the way it looks on the ladies."

Streszczenie

Port morski w Mississipi. Uzbrojeni po zęby strażnicy pilnują załadunku transportu na zacumowany statek. Do jednego z nich podchodzi kierujący załadunkiem. Każe odłożyć strażnikowi spluwę i pomóc przy robocie. Ten oponuje. Zgodnie z dyrektywami Pana Starka jego zadaniem jest pilnowanie bezpieczeństwa przy załadunku, a nie zajmowanie się samym załadunkiem. W odpowiedzi słyszy, że Starka tu nie ma, więc kto inny wydaje polecenia, zgodnie z którym ma się wziąć do pracy. Rozmowa zostaje przerwana potężnym hukiem. To jedna ze skrzyń podwieszona na dźwigu. Eksplozja rozerwała ją na strzępy, a z jej wnętrza wypada poduszkowiec, za sterami którego siedzi Gambit. Rozpoczyna się szaleńczy pościg wodny. Remy szybko rozprawia się z siedzącymi mu na ogonie. Sytuacja komplikuje się wraz z pojawieniem helikoptera. Dwie rakiety z niego wystrzelone niebezpiecznie szybko zaczynają zbliżać się do maszyny kierowanej przez Gambita.

Bourbon Street. Pięć godzin wcześniej. Siedzący naprzeciw miejscowej wróżki Madame Camille jest zupełnie zaskoczony tym co słyszy. Zamiast spodziewanej zapowiedzi prawdziwej miłości jaką liczył w końcu spotkać stał się ofiarą szantażu. Madame Camille opowiada mu o pieniądzach, których ten dorobił się sprzedając akcje pewnej firmy tuż przed tym, jak zaczęły one ostro windować w dół. Informację o tym otrzymał w mailu od kuzyna, który był analitykiem w rzeczonej firmie. Madame Camille obiecuje mu zachować te informacje tylko dla siebie w zamian za dwadzieścia procent od zysku z transakcji. Mężczyzna czerwony z wściekłości opuszcza lokum. Przy wyjściu mija się z Gambitem. Remy wita się z Madame Camille i młodziutką Genevieve, która jest zauroczona Remym. Sama całymi dniami przegląda nagrania uwieczniające ich klientów tak, by łatwiej było ich później szantażować. LeBeau prosi Camille o wszelkie informacje dotyczące posiadłości Morgana Penrose, wujka Lili, którego na zlecienie dziewczyny ma okraść. Madame wyjaśnia mu kim jest ów człowiek. To kolekcjoner dzieł sztuki, antykwariusz i okultysta amator. Camille nie podoba się to wszystko, ale zgadza się pomóc Gambitowi. W zamian jednak musi wyświadczyć jej pewną przysługę.

Chwila obecna. Miejsce, w którym Gambita dosięgnęły rakiety z helikoptera znaczą szczątki jego poduszkowca. Przeszukujący teren nie znajdują ciała. Zabierają za to skradzioną im własność, którą stanowi tajemnicza walizka, po czym oddalają się z miejsca. Chwilę później jedna z sunących po powierzchni skrzyń otwiera się i wychodzi z niej Gambit. Zaraz też nie wiadomo skąd pojawia się rybak. Remy reaguje gwałtownie, jednak ten nie żywi wobec niego złych zamiarów. Gdy już płyną jego łódką w kierunku brzegu rybak stwierdza, że to chyba nie był najlepszy wieczór dla LeBeau. Gambit jest jednak przeciwnego zdania, po czym wyciąga z kieszeni kompakt.

Później. Remy odwiedza swojego kumpla Dana. Pokazuje mu informacje o posiadłości Morgana Penrose, które uzyskał od Madame Camille. Obaj zaczynają się im przyglądać. Posiadłość okazuje się być prawdziwą twierdzą. W rozmowie Gambit naśmiewa się z okultystycznych bredni, które tak przeraziły Camille. Dan ostrzega go jednak, by potraktował to poważnie.

W innym miejscu. Obserwujący posiadłość Morgana Penrose Jack Jessup dzwoni do Coopera z zapewnieniem, że jest gotowy do działania i że wieczorem zdobędzie zamówiony przedmiot. Do siedzącego za swym biurkiem Orleana z zapytaniem czy wszystko w porządku zwraca się demon. Demon ten unosi się wysoko pod sufitem wprost nad wyrysowanym na podłodze pentagramem. Cooper uspokaja, że wszystko przebiega zgodnie z planem.

Wkrótce. Kasyno. Siedzący za stołem gracze naśmiewają się z Dana, który cały czas rozmawia z kartami. Szybko jednak zebranym rzedną miny, gdy Dan zaczyna opowiadać, czego się z nich dowiedział. Jedne mówią o człowieku notorycznie zdradzającym swoją żonę podczas służbowych podróży, inne o pijaku ruszającym w podróż do Atlanty, z jeszcze innych dowiedział się, że któryś z facetów zasiadających przy stole nosi damską bieliznę. Rozpoczyna się rozgrywka. Gdy zawodnicy zaczynają wykładać karty, do stolika podchodzi dwóch mężczyzn w garniturach poszukujący niejakiego LeBeau. W tym momencie potężne światło oślepia wszystkich wewnątrz. Z jego wnętrza wyłania się demon z pokoju Coopera. Wyciąga swą szponiastą łapę w stronę Remy'ego, jednak ten rzuca w potwora naładowane karty. Dan próbuje go powstrzymać tłumacząc, że to tylko iluzja. Jest już jednak za późno i monstrum znika.

Na zewnątrz Dan tłumaczy Gambitowi, że to co widzieli, to była zapowiedź czegoś, co ma nadejść. Karty, które Remy zobowiązał się ukraść, to karty Tarota zawierające ponadnaturalny pierwiastek. W nieodpowiednich rękach mogą być bardzo niebezpieczne.

W tym samym czasie biuro Orleana Coopera. Jego właściciel właśnie ściska prawicę demona, który dopiero co wywołał spore zamieszanie w w kasynie.

Autor: Bosnas

Galeria numeru

Gambit vol. 4 #2

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2020 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.