Avalon » Serie komiksowe » Avengers: The Initiative Annual » Avengers: The Initiative Annual #1

Avengers: The Initiative Annual #1

Zapowiedź

TYLKO DLA UPOWAŻNIONEGO PERSONELU!
Uzyskałeś właśnie dostęp do najdelikatniejszych danych z Camp Hammond.
Po raz pierwszy bądź świadkiem sekretnych narodzin Gauntleta, Armory, MVP i Hardballa. Poznaj też niektóre sekrety z zaawansowanej technologii używanej przez Initiative. Dodatkowo zobaczymy zespół z drugiego amerykańskiego stanu, Pennsylvanii, podczas walki z Flag Smasherem i siłami Ultimatum. Jak Philly zareaguje na całkiem nową wersję Liberty Legion?

Streszczenie

Jakiś czas temu, dwaj nieznani kosmici stoczyli pojedynek na orbicie Ziemi, który zakończył się upadkiem obu na powierzchnię planety i śmiercią przy wchodzeniu w atmosferę.

Pentagon, teraz. Sekretarz Gyrich rzuca na stół konferencyjny plik dokumentów i zaczyna opowiadać pewnemu senatorowi o tym, jak zlokalizowano obcy ślad energetyczny, który prowadził na pustynię gdzieś na Bliskim Wschodzie. Ponieważ okazało się, że Hydra również trafiła na ten ślad, zdecydowano się wysłać najbliższy odział żołnierzy, aby przechwycił tajemnicze źródło energii.

Niedaleka przeszłość. Sierżant Green na czele swego oddziału przemierza pustynię, poganiając żołnierzy, by się pospieszyli, bo Hydra jest na tropie ich celu. Nagle, ich pojazd zostaje ostrzelany przez oddział Hydry. Jeden z żołnierzy zostaje ranny i zaczyna lamentować, że zaraz umrze, ale Green przywołuje go do porządku i każe osłaniać siebie, gdy sam rusza w kierunku artefaktu. Za wydmą odkrywa kilka zagrzebanych w piasku szczątków, ale wpada też na żołnierza Hydry, który zamierza je przejąć. Okazuje się, że piasek unieruchomił broń ich obu, więc rzucają się na siebie z pięściami i staczają w dół wydmy. Żołnierz Hydry zdobywa przewagę i zabiera się do wykopywania jednego z fragmentów, kiedy nagle zostaje powalony energetyczną dłonią. To Green założył znalezioną w piasku mechaniczną rękawicę i dzięki niej zapewnił sobie zwycięstwo. Okazuje się jednak, że nie może zdjąć rękawicy, więc nie przejmując się tym zbytnio, zabiera drugi fragment i wraca do swojego oddziału.

Gyrich mówi, że według wszelkich badań, rękawica zespoliła się z systemem nerwowym Greena i nie może zostać usunięta. Uważa, że nie stanowi to problemu, bo jako Gauntlet jest bardziej użyteczny, ale jego rozmówca zauważa, że Green leży teraz w śpiączce, a broń jest bezużyteczna. Sugeruje operacyjne usunięcie rękawicy, ale Gyrich przypomina, że kiedy w ten sposób rozbroili Armory, jej broń stała się całkowicie bezużyteczna. W takim razie, senator Woodman zgadza się pozostawić aktualny stan rzeczy, ale ponagla do odkrycia, co łączy rękawicę z bronią Armory.
 

Scenariusz: Dan Slott, Christos Gage
Rysunki: Clayton Henry
"Reason For Being"

Postacie:
* Armory [Violet]
* dr Burke
* retrospekcja: Brothers Grim, Flying Tiger, Ultimo, Mighty Avengers, Trauma, Cloud 9, Komodo, Hardball, MVP

Violet, znana niegdyś jako Armory, rozpoczyna kolejną sesję ze swoją terapeutką. Doktor Burke zauważa blizny na jej rękach i pyta, czy znowu zaczęła się ciąć, ale ona odpowiada, że nie zrobiła sobie tego sama i nie jest już taką osobą, jak kiedyś.

Wspomina dzień, kiedy próbowała popełnić samobójstwo, skacząc z mostu Brooklińskiego. Ktoś próbował ją powstrzymać, ale rzuciła się do rzeki, nie słuchając. Kiedy opadała na dno, jakieś urządzenie, zakopane w mule, nagle wystrzeliło w jej stronę i oplotło się wokół lewej ręki, a następnie, samo z siebie wystrzeliło linę i wyciągnęło ją z wody. Violet poczuła z nim więź i nagle znalazła nowy cel w życiu - zostać bohaterką. Pomogła kilku ludziom, walcząc z trzecioligowymi łotrzykami, a przy jednej z takich okazji, natknęła się na plakat Inicjatywy. Któregoś dnia, kiedy Avengers walczyli z Ultimo, niespodziewanie włączyła się do akcji i zniszczyła robota, a gdy zwrócili na nią uwagę oświadczyła, że chce się do nich przyłączyć. Zamiast tego, została wysłana do Camp Hammond, ale o tym już nie może opowiedzieć terapeutce, bo szczegóły szkolenia są tajne. Wspomina jednak, jak podczas pierwszego treningu wpadła w panikę, gdy Trauma zmienił się w ogromnego pająka i niechcący zabiła MVP [szczegóły w Avengers: Initiative #1 - Gil]. Po tym wydarzeniu, została usunięta z obozu, a jej nieziemską broń usunięto chirurgicznie.

Nagle, Violet odwołuje wszystko, co powiedziała i oświadcza, że podrapał ją kot. Terapeutka uznaje, że wszystko zmyśliła i wzywa sanitariuszy, by odprowadzili ją na oddział, ponieważ stanowi zagrożenie dla siebie i innych. Violet odchodzi posłusznie, nic nie mówiąc, a gdy znika, Burke dzwoni do Gyricha, by potwierdzić, że Armory potrafi dochować tajemnicy.
 

Scenariusz: Dan Slott, Christos Gage
Rysunki: Steve Uy

"Be All That You Can Be"

Postacie:
* Hardball [Roger Brokeridge]
* Power Broker
* senator Woodman, żołnierze Hydry
* państwo Brokeridge, Paul
* Wonder Man [Simon Williams]

Senator Woodman wchodzi po sklepu z artykułami New Age, rzuca hasło znudzonemu sprzedawcy i wkracza do ukrytej bazy Hydry, gdzie przebiera się w strój komendanta. Stając na podium, zaczyna opowiadać swoim żołnierzom o ich nowym agencie, znanym jako Hardball.

Roger Brokeridge mieszkał z rodzicami na przedmieściach Los Angeles. Jego brat Paul był zawodowym zapaśnikiem, jednak po wyjątkowo pechowej walce został kaleką i okazało się, że rehabilitacja może zrujnować rodzinę. Roger wchodzi do pokoju brata z pistoletem w dłoni i obiecuje zakończyć jego cierpienia, jednak i tym razem nie może zdobyć się na naciśnięcie spustu. Zamiast tego wyrzuca bratu, że niepotrzebnie zgodził się na udział w super-lidze i załatwił sobie nadludzkie moce. Obiecuje, że dorwie tego, kto mu to zrobił i w tym samym momencie odkrywa za zrzuconym zdjęciem wizytówkę niejakiego Power Brokera.

Udaje się pod wskazany adres i spotyka z Power Brokerem udając, że jest zainteresowany uzyskaniem mocy. Wysłuchuje jego zachęcającej przemowy, a potem wyciąga broń i oświadcza, że zapłaci za to, co zrobił jego bratu. Power Broker rozbraja go bez problemu, ale zamiast zaatakować, zaczyna się rozwodzić nad tym, jak można konstruktywnie wykorzystać jego desperację. Proponuje, że da mu nadludzkie zdolności, za cenę 70% wszystkiego, co dzięki nim zarobi. Po chwili wahania, Roger zgadza się i poddaje się procesowi.

Jakiś czas później, czai się w bocznej uliczce na transport bankowy, zamierzając obrabować ciężarówkę przy pomocy swoich nowych zdolności. Kiedy jednak wyskakuje na ulicę i uderza w samochód energetyczną pięścią, okazuje się, że przewracając go, uratował bawiącą się na drodze dziewczynkę od pewnej śmierci. Kierowca furgonetki obsypuje go podziękowaniami twierdząc, że stracił hamulce i nie mógł opanować pojazdu, a po chwili zjawia się Wonder Man, który nazywa go bohaterem i proponuje, by dołączył do Inicjatywy.

Woodman oświadcza, że nikt w Camp Hammond nie zna sekretu Hardballa, ani jego pełnych zdolności, co czyni z niego doskonałego agenta i dlatego właśnie odkupił jego kontrakt od Power Brokera. Jednak na wypadek, gdyby został zdekonspirowany, czeka już na niego miejsce w Hydrze.
 

Scenariusz: Dan Slott, Christos Gage
Rysunki: Tom Feister, Carmine Di Giandomenico

"Born To Serve"
Postacie:
* baron Wernher von Blitzschlag
* Michael van Patrick i jego rodzina
* Scarlet Spiders
* Yellojacket [Henry Pym], Taskmaster
Baron von Blitzschlag zapisuje w swoim dzienniku refleksje na temat długotrwałych badań nad stworzeniem nadczłowieka, które zajęły mu całe życie, choć bez powodzenia. Niedawno jednak, los rzucił w jego ręce idealny okaz i nie mógł zmarnować takiej okazji.

Jakiś czas temu, pierwszy z klonów MVP opuścił zbiornik w laboratoriach Camp Hammond. Von Blitzschlag i Yellowjacket pomogli mu się wydostać i natychmiast wyjaśnili, kim jest. Dzięki Taskmasterowi i specjalnemu programowi, zakodowali mu zachowania i wspomnienia oryginału, podczas gdy w kolejnych zbiornikach czekały już następne klony, uczone zachowań właściwych dla Spider-Mana. Michael stwierdził, że nie czuje się jak klon i usłyszał, że nie ma w tym nic złego. Dowiedział się też, że jest idealnym przedmiotem klonowania, ponieważ posiada optymalny genotyp. Ponieważ nie bardzo mógł się w tym wszystkim odnaleźć stwierdził, że chce wrócić do domu, co się doskonale składa, bo do tego właśnie został przeznaczony.

Wkrótce, samolot Inicjatywy wylądował w Liberty, w Kentucky, na farmie van Patricków. Ojcu Michaela powiedziano, że nastąpiła pomyłka, a jego syn nie ma nadludzkich zdolności, dlatego przywieźli go z powrotem. Baron był jednak bardzo ciekawy, jak udało się osiągnąć tak optymalne wyniki, więc ojciec Michaela wyjaśnia, że wykorzystał badania swojego dziadka - doktora Erskine'a. Znany jest on przede wszystkim jako twórca programu, dzięki któremu powstał Captain America, ale poza tym opracował też specjalną dietę i program ćwiczeń, który pozwalał zwykłemu człowiekowi na osiągnięcie możliwie najlepszych wyników i właśnie według niego wychowywany był Michael.

Baron zapisuje w swoim dzienniku, że zdecydował się zachować w tajemnicy śmierć MVP i odesłać jego klona do domu, bo nie chciał odbierać ojcu jedynego syna. A ponieważ oryginalne ciało pozostaje w laboratorium, on również mógł stworzyć dla siebie synów, o których zawsze marzył - Scarlet Spiders.
 

Scenariusz: Dan Slott, Christos Gage
Rysunki: Partick Scherberger

"State Of Readiness"

Postacie:
* Liberteens: Revolutionary, Ms. America, Blue Eagle, Iceberg, Hope, Whiz Kid, 2-D
* Flag Smasher
Camp Hammond. Za pośrednictwem ekranu, tajemniczy osobnik przyjmuje raport przywódcy grupy Liberteens, reprezentującej Inicjatywę w Filadelfii.

Jakiś czas temu, Flag Smasher i jego Ultimatum - najwyraźniej sponsorowani teraz przez Hydrę - przypuścili atak na Dzwon Wolności. Smasher próbował zniszczyć go, jako symbol systemu, którego nienawidzi, ale w porę na miejscu pojawili się Liberteens. 2-D skutecznie odciągnął go od dzwonu, podczas gdy Blue Eagle i Whiz Kid zajęli się jego żołnierzami. W tym czasie, Hope i Iceberg rozmontowali czołgi Ultimatum, a gdy Flag Smasher próbował uciekać, na drodze stanęła mu Ms. America i powaliła jednym ciosem. Cała akcja została sfilmowana przez lokalną telewizję, a grupę natychmiast obwołano największymi bohaterami miasta.

Teraz, większość ekipy urządza dziką imprezę dla uczczenia tego historycznego zwycięstwa, podczas gdy Evolutionary próbuje ich uciszyć i znaleźć ustronne miejsce, by dokończyć raport. Podsumowując stwierdza, że Inicjatywa to najlepsze, co mogło im się przytrafić. Wracając do swojej prawdziwej postaci pyta, jak mają się sprawy w Camp Hammond, a siedzący na miejscu jego przełożony odpowiada, że wszystko idzie doskonale i niedługo będą mieli Skrullów we wszystkich stanach.

Autor: Gil Galad

Galeria numeru

Avengers: The Initiative Annual #1 Avengers: The Initiative Annual #1

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2017 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.