Avalon » Serie komiksowe » Excalibur » Excalibur #17

Excalibur #17

Excalibur #17

"From the crucible-- a Captain?"

Postacie
Cytat

gość karczmy: "Hah! Knew it was Rachel Phoenix from the start!"
narratorka: "Of course you did, sweet lad. Your official "no-prize" is in the mail."

Streszczenie

W karczmie tajemnicza postać kontynuuje swoją opowieść...

Plan Kurta powiódł się. Potwór, który więził Excalibur został dosłownie rozerwany od środka mocą Feniksa. Teraz przyszedł czas na świętowanie zwycięstwa. Wszyscy bawią się i tańczą. Przy okazji na jaw wychodzi fakt, że smoczy wojownik, który pomógł wcześniej Kitty i Rachel, jest tutejszą inkarnacją Lockheeda.

Jedna osoba nie bawi się z innymi. Rachel siedzi sama poza główną salą bankietową. Zapytana przez Meggan o to, co robi, odpowiada, że wsłuchuje się w ciszę. Ma na myśli ciszę w jej głowie, bowiem moce odebrane Excalibur przez istotę z lochów jeszcze nie powróciły. Tym samym Ray nie jest wystawiona na ciągłe bombardowanie myślami innych ludzi. Odpowiada jej taki stan rzeczy. Po rozmowie wstaje, przeprasza Meggan, wsiada do latającego pojazdu i oddala się, mówiąc, że musi jeszcze coś zrobić.

Tęskniąca za normalnym pozbawionym przygód życiem Rachel spędza czas z tutejszą wersją Jean Grey. Wymusza ona na Ray zmianę odzieży na odświętną suknię, po czym wyruszają razem do miasteczka, żeby się zabawić. Gdy dojeżdżają na miejsce, okazuje się, że osada została doszczętnie spalona przez handlarzy niewolnikami. Nie byli oni widziani w tych okolicach od wielu lat, gdyż za bardzo obawiali się księżniczki Anjulie. Teraz jednak, po jej śmierci, wrócili. Zanim kobiety zdążyły cokolwiek zrobić, zwierzę ciągnące zaprzęg, w którym jechały, padło zabite strzałem z jakiejś broni. Przerażona Rachel musi oglądać, jak jeden niewolnik z oddziału Hounds zabija jej matkę.

Zszokowana Rachel przychodzi do siebie w pokoju, w którym kapitan handlarzy niewolnikami w towarzystwie dwu Houndów zastanawia się właśnie, co z nią zrobić. Gdy próbuje założyć Ray psią obrożę, ta atakuje go z wściekłością. Po chwili pokonuje trójkę agresorów.

W tym czasie w innej części twierdzy handlarzy niewolników trwa zebranie ich najwyższej rady. Ubolewają oni nad ciągle powiększającymi się terenami, na których panuje wolność i sprawiedliwość. Innym poruszanym na spotkaniu tematem jest wielki turniej organizowany przez Excalibur. Ma on wyłonić mistrza, który będzie ochraniał słabych, przeciętnych obywateli, co też nie jest na rękę handlarzom. Jednym z zebranych jest tutejsza wersja Nigela Frobishera. Rzuca on pomysł, aby Kapitanowie Chmur, bo tak nazywa się ich organizacja, wystawili swojego zawodnika w turnieju. Byłby to szpieg- zabójca, który zaatakowałby w odpowiednim momencie niespodziewających się zagrożenia bohaterów. Rachel wymyka się w trakcie tego zebrania. Jej towarzysze z grupy pod jej nieobecność przygotowują wszystko do zbliżającego się turnieju, który ma dać temu światu bohatera.

Już pierwsza konkurencja, test siły, zapewnia widzom niespodziewane atrakcje. Swoje efektowne wejście ma zamaskowana wojowniczka, która jednym cięciem rozpoławia lecący w jej stronę głaz, który wymknął się Lockheedowi 1290 z rąk. Zaraz potem następują kolejne konkurencje: test szybkości, sprawności w walce, wyzwania intelektualne. We wszystkich najlepsze wyniki odnosi następująca trójka: tutejsza inkarnacja Lockheeda, Kymri i tajemnicza wojowniczka, w której Kitty rozpoznaje zamaskowaną Rachel.

Po turnieju wszyscy świętują i bawią się przy ognisku. Brian spędza czas z Meggan, Alistaire z Kymri. Mimo to profesor Stuart znajduje chwilę czasu i zagląda do pociągu, gdzie niezmordowana Kitty próbuje uruchomić Widgeta. Nieskutecznie. Bez mocy Feniksa jest to niewykonalne. Alistaire zauważa, że przecież kosmiczne moce Rachel nie wynikają z jej mutacji i powinna ona być w stanie uzyskać do niej dostęp, kiedy tylko zechce. Kitty zastanawia się, czy mają prawo prosić Ray o to, żeby znowu przyjęła na siebie brzemię Phoenix. Bierze też pod uwagę fakt, że świat jest bezpieczniejszy bez takiej potężnej niszczącej siły.

Niedługo potem Kitty, Lockheed 616, Nightcrawler i Brian zostają odnalezieni martwi. Nieopodal Kymri, drugi Lockheed i Alistaire zauważają czterorękiego wojownika, którego pamiętają z turnieju. Walczy on z zamaskowaną wojowniczką. Nawołuje do reszty, aby pomogli mu pokonać tą, która zabiła Excalibur. Lockheed bez chwili wahania rzuca się na dziewczynę z mieczem. Nie wierzy w jej niewinność, bo ta nie chciała ujawnić swojej tożsamości. Gdy profesor Stuart rozpoznaje w niej Rachel, jest już za późno. Czteroręki zabija Alistaira i bierze Meggan jako zakładniczkę. Trzem ostatnim na placu boju wojownikom (Lockheed, Rachel i Kymri) nakazuje rzucić broń, co ci robią. Po chwili Lockheed i Kymri poświęcają swe życia, aby dać Ray czas na atak. Dziewczyna wykorzystuje okazję, rzucając mieczem prosto w głowę napastnika. Stojąc wśród ciał przyjaciół, Meg, która sięgnęła do drzemiącego w niej ognia świata, oznajmia, że przy pomocy cząstki mocy Feniksa będzie w stanie przywrócić ich do życia. Jedyne, co Rachel musi zrobić, to zaakceptować w sobie Phoenix jeszcze raz.

Na tym tajemnicza narratorka kończy swą opowieść, tłumacząc się tym, że musi jeszcze złapać pociąg. Gdy zawiedzeni słuchacze dopytują się o zakończenie historii, postać (która ujawnia się wreszcie jako Kitty) mówi im, że było szczęśliwe. Rachel wzięła na siebie odpowiedzialność Phoenix i użyła swojej mocy jako katalizatora dla wcielonego ognia świata, którą to rolę pełniła Meggan. Wszyscy zostali uleczeni. Tamtejsi Lockheed i Kymri po zwycięstwie w turnieju zostali mianowani mistrzami. Potem miała miejsce impreza pożegnalna, jakiej świat nie widział.

Kitty wstaje i oddala się z Kurtem w stronę pociągu. Gdy wszyscy podróżnicy są już na pokładzie, Phoenix aktywuje Widgeta i wykonują kolejny skok w nieznane, minimalnie mijając się z Profesorem X i Starjammers.

Autor: Don God

Galeria numeru

Excalibur #17

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.