Avalon » Biosy » Shocker [Herman Schultz]

Shocker [Herman Schultz]

Charakterystyka

Shocker [Herman Schultz]
Name:
Shocker [Herman Schultz]
Prawdziwe imiÄ™ i nazwisko:
Herman Schultz
Uniwersum:
616
Tożsamość:
powszechnie znana
Wzrost:
185 cm
Waga:
87,5 kg
Kolor włosów:
brÄ…zowe
Kolor oczu:
brÄ…zowe
Zajęcie/zawód:
włamywacz, kryminalista
Klasa postaci:
człowiek
Status prawny:
notowany
Stan cywilny:
rozwodnik
Narodowość:
Amerykanin
Znani krewni:
Mr i Mrs Schultz (rodzice), Marty Schultz (brat), nieznana z imienia byÅ‚a żona 

PowiÄ…zania z grupami:
Sinister Twelve, Sinister Seven, The Masters of Evil, Sinister Six, Thunderbolts, Villains for Hire, był członkiem grup przestępczych kierowanych przez Hooda oraz Black Cat
Baza operacyjna:
Nowy Jork
Pierwsze pojawienie siÄ™:
Amazing Spider-Man #46
Zdolności:
Shocker jest utalentowanym samoukiem ze smykałką do inżynierii.
Biografia:
Herman Schultz przyszedÅ‚ na Å›wiat w Nowym Yorku. Jako nastolatek wykazywaÅ‚ niezwykÅ‚y talent do tworzenia nowych wynalazków. Zdolny inżynier jednak nie miaÅ‚ zamiaru używać swojego talentu do znalezienia legalnej pracy i zapragnÄ…Å‚ zostać wÅ‚amywaczem. Niestety gdy zostaÅ‚ zÅ‚apany i zamkniÄ™ty w wiÄ™zieniu, jego kariera tymczasowo stanęła w miejscu. Podczas pobytu w wiÄ™zieniu, Hermana przydzielono do pracy w wiÄ™ziennym warsztacie, gdzie wykorzystujÄ…c swoje zdolnoÅ›ci staraÅ‚ siÄ™ stworzyć narzÄ™dzie, dziÄ™ki któremu bÄ™dzie w stanie cicho i szybko otworzyć każdy self. DziÄ™ki skradzionym częściom Schultz skonstuowaÅ‚ mechanizm, który wytwarzaÅ‚ fale wibracyjne zdolne do zniszczenia każdych drzwi. KorzystajÄ…c z najnowszego wynalazku Herman uciekÅ‚ z wiÄ™zienia jednak o maÅ‚o nie przypÅ‚aciÅ‚ tego życiem, gdyż fale wibracyjne, których użyÅ‚ do ucieczki, o maÅ‚o go nie zabiÅ‚y. Nauczony bolesnym doÅ›wiadczeniem, Schultz w swoim warsztacie stworzyÅ‚ specjalny kostium, który miaÅ‚ absorbować fale wibracyjne. UrzÄ…dzenia do ich wytwarzania zamontowaÅ‚ na przegubach rÄ…k i przyjÄ…Å‚ miano Shockera. 
Do pierwszego spotkania Shockera ze Spider-Manem doszÅ‚o podczas jednej z akcji rabunkowych i Schultz zdoÅ‚aÅ‚ pokonać superbohatera (głównie dlatego, że PajÄ…k byÅ‚ poturbowany po niedawnej walce z Jaszczurem). Drugie spotkanie miaÅ‚o miejsce, gdy Herman przeprowadzaÅ‚ napad na bank, jednak tym razem PajÄ…k zdoÅ‚aÅ‚ zwyciężyć i oddaÅ‚ przestÄ™pcÄ™ w rÄ™ce policji. Kraty nie powstrzymaÅ‚y Shockera na dÅ‚ugo. Po kolejnej ucieczce wykradÅ‚ z mieszkania kapitana Stacy'ego starożytnÄ… tabliczkÄ™, na której zapisano w jaki sposób można odzyskać mÅ‚odość. W dalszej realizacji planów Shockerowi przeszkodziÅ‚ oczywiÅ›cie Spider-Man, który zÅ‚apaÅ‚ przestÄ™pcÄ™ i ponownie oddaÅ‚ go w rÄ™ce policji. 
Po kilku miesiÄ…cach Schultz uciekÅ‚ z wiÄ™zienia, aby zacząć realizować swój wielki skok. Genialnym planem Shockera byÅ‚o szantażowanie wÅ‚adz – jeÅ›li nie otrzyma miliona dolarów pozbawi mocy caÅ‚e miasto. Jak siÄ™ można domyÅ›lić, pieniÄ™dzy nie otrzymaÅ‚, wiÄ™c realizujÄ…c swojÄ… groźbÄ™, zaatakowaÅ‚ elektrowniÄ™ w Queens i pozbawiÅ‚ jÄ… mocy. Ciemność na dÅ‚ugo nie otuliÅ‚a miasta, gdyż na ratunek przybyÅ‚ nie kto inny jak Spider-Man i bez problemu pokonaÅ‚ zÅ‚oczyÅ„cÄ™. Herman Schultz trafiÅ‚ w rÄ™ce policji, jednak znów nie na dÅ‚ugo. Z pomocÄ… przyszedÅ‚ mu Egghead, który uwolniÅ‚ Shockera i zaproponowaÅ‚ mu dołączenie do Masters of Evil w skÅ‚ad których wchodzili Radioactive Man, Tiger Shark, Moonstone i Beetle. Zadaniem grupy byÅ‚o wykonywanie poleceÅ„ Eggheada zlecajÄ…cego im kradzieże cennego wyposażenia, dziÄ™ki któremu lider grupy mógÅ‚by realizować swoje nikczemne plany. Podczas jednego z zadaÅ„, Shocker i pozostali mieli zaatakować salÄ™ sÄ…dowÄ…, gdzie odbywaÅ‚ siÄ™ proces oskarżonego o zdradÄ™ Hanka Pyma. Pym zostaÅ‚ porwany i zmuszony do pracy z Eggheadem, jednak gdy doszÅ‚o do starcia z czÅ‚onkami Avengers, byÅ‚y MÅ›ciciel zostaÅ‚ odbity i ponownie postawiony przed obliczem sÄ…du, natomiast Shocker zostaÅ‚ zÅ‚apany. 
Po kolejnej ucieczce z wiÄ™zienia peÅ‚en wÄ…tpliwoÅ›ci i braku wiary w samego siebie Schultz postanowiÅ‚ zostać zabójcÄ… do wynajÄ™cia. Pierwsze zlecenie otrzymaÅ‚ od nazistowskiego zbrodniarza wojennego Barona von Lundta. Nazista zapragnÄ…Å‚ wyeliminować byÅ‚ego szpiega oraz najemnika Davida Fortunova. ChcÄ…c uÅ‚atwić sobie to zadanie, Herman wbudowaÅ‚ w caÅ‚y swój kostium emitery fal wstrzÄ…sowych. O tym ulepszeniu Spider-Man dowiedziaÅ‚ siÄ™ niestety w trakcie walki i dziÄ™ki interwencji Fortunova, PajÄ…k wyszedÅ‚ z tego pojedynku z życiem. Kostium Shockera zostaÅ‚ zniszczony a on sam raz jeszcze trafiÅ‚ do wiÄ™zienia. Kolejne zlecenie niespodziewanie przyszÅ‚o ze strony Kameleona i Hammerheada, którzy odbudowali kostium Schultza i zlecili mu nakÅ‚onienie Elektra do wstÄ…pienia do ich organizacji. Niestety podczas ich pojedynku, Elektro strzaÅ‚em energii elektrycznej zdoÅ‚aÅ‚ powalić swojego przeciwnika. 
Gdy reaktywowano ZÅ‚owieszczÄ… SzóstkÄ™, Shocker usiÅ‚owaÅ‚ skraść gotówkÄ™ zbieranÄ… przez FundacjÄ™ CharytatywnÄ… na rzecz Biblioteki w Nowym Yorku. Niestety podczas imprezy obecny byÅ‚ Peter Parker, który natychmiast przebraÅ‚ siÄ™ w kostium Spider-Mana by ruszyć do walki z przestÄ™pcÄ…. Podczas starcia, PajÄ…k wylaÅ‚ pod nogi zÅ‚odzieja olej spożywczy i gdy Herman użyÅ‚ swoich emiterów fal wibracyjnych siÅ‚a odrzutu posÅ‚aÅ‚a go wprost na Å›cianÄ™, a półprzytomnego zbira PajÄ…k skrÄ™powaÅ‚ pajÄ™czynÄ…. 
Schultz raz jeszcze trafiÅ‚ za kratki, jednak tym razem odbiÅ‚o siÄ™ to poważnie na jego psychice. OdczuwaÅ‚ lÄ™k i strach przed powrotem do życia przestÄ™pcy. Nocami drÄ™czyÅ‚y go koszmary w których ginÄ…Å‚ z rÄ™ki PajÄ…ka czy Punishera. Shocker raz jeszcze uciekÅ‚ z wiÄ™zienia, gdy jego cela zostaÅ‚a zniszczona przez Sinister Syndicate. W trakcie ucieczki Beetle przekonaÅ‚ Hermana, aby pomógÅ‚ Boomerangowi w ucieczce. Boomeranga wydostano zza wiÄ™ziennych krat, jednak Shocker nie dołączyÅ‚ do Syndykatu, uciekÅ‚ jak tylko w wiÄ™zieniu pojawiÅ‚ siÄ™ Spider-Man, oddziaÅ‚ S.W.A.T. oraz tajemniczy Scourge. Herman zaczÄ…Å‚ przeprowadzać bezmyÅ›lne eksperymenty na samym sobie w celu osiÄ…gniÄ™cia nadludzkiej siÅ‚y. Przede wszystkim chciaÅ‚ obronić siÄ™ przed atakiem Scourge’a, który, jak sam sÄ…dziÅ‚, zamierzaÅ‚ go wyeliminować. UznajÄ…c, że najlepszÄ… obronÄ… jest atak, postanowiÅ‚ uderzyć jako pierwszy. Otrzymane moce o maÅ‚o nie zabiÅ‚y Shockera i jedynym ratunkiem byÅ‚a dla niego naukowa uprząż której pilnowaÅ‚ Night Trasher. Trasher wraz ze Spider-Manem pomogli Shocerowi wyleczyć siÄ™ z drÄ™czÄ…cej go przypadÅ‚oÅ›ci, po czym Herman zostaÅ‚ odstawiony do The Vault. 
Grupka zÅ‚oczyÅ„ców (Shocker, Hobgoblin, Electro, Mysterio, Vulture, Beetle, Lady Scorpia) utworzyli Sinister Seven, grupÄ™, która miaÅ‚a zabić Kaine'a. PrzestÄ™pcy obawiali siÄ™, że ten może wziąć ich na celownik i zabić tak jak Octaviusa czy Grim Huntera. Niestety do zabójstwa nie doszÅ‚o, gdyż grupÄ™ powstrzymaÅ‚ Spider-Man. Sinister Seven rozpadÅ‚o siÄ™ równie szybko jak i powstaÅ‚o. Shocker byÅ‚ także jednym ze zÅ‚oczyÅ„ców których wynajęła Lucia von Bardas w celu zaatakowania Nicka Fury’ego i niektórych superbohaterów, którzy brali udziaÅ‚ w wydarzeniach z Secret War w Latverii. Niestety dla Schultza, Fury i towarzyszÄ…cy mu bohaterowie zdoÅ‚ali zatrzymać jego i wszystkich wynajÄ™tych najemników. 
Podczas Civil War Shocker byÅ‚ czÅ‚onkiem nowej ZÅ‚owieszczej Szóstki, jednak zostaÅ‚ zatrzymany przez Kapitana AmerykÄ™ i jego Secret Avengers. Później, Herman znalazÅ‚ siÄ™ w barze dla zÅ‚oczyÅ„ców na stypie zmarÅ‚ego niedawno Stilt-Mana. Uroczystość pogrzebowÄ… na swój celownik wziÄ…Å‚ Punisher, który usiÅ‚owaÅ‚ otruć i wysadzić w powietrze biesiadujÄ…cych Å‚otrów. Na swoje szczęście, Herman zdoÅ‚aÅ‚ przeżyć. 
Jednym z kolejnych zleceÅ„, jakie przyjÄ…Å‚ Schultz, byÅ‚o zatrzymanie metra, którym jechali Å‚awnicy sÄ…dowi. Po krótkiej walce ze Spider-Manem Shocker zostaÅ‚ pokonany. PajÄ…k siłą wyciÄ…gnÄ…Å‚ od Hermana informacjÄ™ na temat tunelu, którym mogliby uciec. Spider użyÅ‚ rÄ™kawic Shockera aby oczyÅ›cić przejÅ›cie i obaj chwilowo zawarli rozejm, jednak podczas ucieczki z tuneli, Herman zdoÅ‚aÅ‚ wykiwać PajÄ…ka i uciec. 
Podczas wydarzeń znanych jako Pajęcza Wyspa, Shocker był jednym z tych, których dotknęła zmieniająca ludzi w pająki mutacja. Został przyłapany przez Spidera i Carlie Cooper na kradzieży pieniędzy dla Mad Thinkera, który rzekomo miał go wyleczyć (Shocker miał trzy pary ramion i powoli zmieniał się w gigantycznego pająka). Później dołączył do grupy znanej jako Villains for Hire a następnie został wcielony do kierującej swoją grupą przestępczą Black Cat.
Shocker dołączył też do nowo sformowanej odsłony Secret Six z Boomerangiem, Beetle, Overdrivem, Speed Demonem i Living Brainem w składzie. Drużyna musiała zmierzyć się z Owlem, ale też i Kameleonem, w pewnym momencie stając się nawet Sinister Sixteen. Sam Herman, gdy drużyna z powodu Boomeranga się rozpadła, mianowany przez Silvermane'a stał się głową podziemnego świata przestępczego w Nowym Jorku, po tym jak uratował wiele ważnych osobistości z tego środowiska przed Punisherem.
Autor: DengarKorekta: Rodzyn

Uczestniczył w numerach.

Sortuj po:
Serii
Dacie
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiaÅ‚y oryginalne © 2002-2021 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.