Grant Morrison
Biografia

Kariera jego rozpoczęła się niemalże tak samo, jak każdego innego brytyjskiego twórcy, który później "wyemigrował" do USA. Najpierw pisał dla popularnego na Wyspach magazynu 2000 A.D., gdzie pracował nad takimi seriami, jak "Captain Clyde" ,czy "Starblazer". Największej sławy z tamtego okresu przysporzył mu "Zenith" (rysowany przez Steve'a Yeowella), w którym doszukać się można odpowiedzi na pytanie, co by sie stało, gdyby cały świat okazał sie jednym wielkim reality show. Następnie Szkot przeniósł się do nieco bardziej wówczas prestiżowego Marvel UK, by tworzyć przygody jednego z bardziej znanych w Wielkiej Brytanii bohaterów, Captaina Britain, lecz był o wiele zbyt ambitny, by marnować życie nad komiksami o drugoligowych postaciach i postanowił spróbować swych sił w DC Comics.Nie było to takie łatwe, jakby się mogło wydawać, wszak jeszcze wtedy amerykańskie wydawnictwa niechętnie zatrudniały twórców z zagranicy.
Gdy szefowie Detective Comics zatrudniali Morrisona napewno nie spodziewali się tego, co miało się wkrótce wydarzyć. Z podupadających, niemal skazanych na zawieszenie serii, tj. "Doom Patrol", czy "Animal Man" Morrison uczynił bestsellery, odciskając na nich swe chore piętno. W Listopadzie 1989 roku w jego życiu zawodowym nastąpił przełom - na rynku ukazała się bowiem rewelacyjna "powieść graficzna", "Batman: Arkham Asylum", z rewelacyjnymi ilustracjami Dave'a McKeana. Pozycja ta świetnie się sprzedała i zapewniła Morrisonowi czołowe miejsce wśród amerykańskich scenarzystów. Przez kilka lat zajmował się głównie projektami dla DC, tj. "Hellblazer", czy "Kid Eternity", przeplatając je pracą także dla Marvela, gdzie był - jak sam to określa - "dziwką" Toma de Falco. Jeśli chodzi o superherosów, wymienić należy jeszcze świetnie przyjęty staż w "JLA", gdzie naprawdę namieszał, czyniąc Batmana postacią centralną, która jest w "Lidze" outsiderem. Mroczny Rycerz obawiał się bowiem, że jego partnerzy (i nadludzie) mogą się zmienić i że mogą oni kiedyś zwrócić się przeciwko ludzkości, dlatego wynalazł sposób na pokonanie każdego z nich.

Popularny scenarzysta pożegnał się już z serią "New X-Men". To, co Grant zawarł na jej kartach mogło się podobać lub nie, lecz trzeba przyznać, że był to jeden z najbardziej nowatorskich okresów w historii mutantów Marvela. Niedawno Morrison podpisał po raz kolejny kontrakt na wyłączność z DC i przyszykował dla swoich fanów kolejne, intrygujące projekty: "Seaguy", który ma być swego rodzaju reinterpretacją filmów animowanych Disneya oraz "WE3" już ukazały się na rynku, a na publikację czeka jeszcze "Vimanarama", które podejmuje tematykę cywilizacji pozaziemskich ich ich wpływu na nasz świat. Niedługo ma sie równiez ukazać pierwsza powieść Szkota, "The If". Możemy być pewni, że i tym razem scenarzysta nas zaskoczy. Przecież nie bez kozery uznany został w 1997 roku przez "Entertainment Weekly" za jednego z najbardziej kreatywnych ludzi w Stanach Zjednoczonych.
Opracował: Killah
Tworzone serie
-
Scenariusz
- (New) X-Men Annual 2001
- All-New Miracleman Annual
- Fantastic Four 1234
-
X-Men
- X-Men #114
- X-Men #115
- X-Men #116
- X-Men #117
- X-Men #118
- X-Men #119
- X-Men #120
- X-Men #121
- X-Men #122
- X-Men #123
- X-Men #124
- X-Men #125
- X-Men #126
- X-Men #127
- X-Men #128
- X-Men #129
- X-Men #130
- X-Men #131
- X-Men #132
- X-Men #133
- X-Men #134
- X-Men #135
- X-Men #136
- X-Men #137
- X-Men #138
- X-Men #139
- X-Men #140
- X-Men #141
- X-Men #142
- X-Men #143
- X-Men #144
- X-Men #145
- X-Men #146
- X-Men #147
- X-Men #148
- X-Men #149
- X-Men #150
- X-Men #151
- X-Men #152
- X-Men #153
- X-Men #154