Avalon » Twórcy » Marc Silvestri

Marc Silvestri

Biografia

Data urodzenia:
1959-03-29
Miejsce urodzenia:
Tampa Bay, Floryda
Biografia
Marc Silvestri rozpoczął karierę w branży komiksowej ponad 17 lat temu. Jego pierwszym chlebodawcą było DC, do którego dostał się przy pomocy jednego z czołowych edytorów tego wydawnictwa, Joe Orlando. Ten postarał się dla młodego adepta o pracę nad jedną z wydawanych wówczas antologii, zatytułowanej Mystery Theatre. Jak wspomina obecny szef Top Cow, była to świetna posada dla nowicjuszy, bowiem tak naprawdę niewielu fanów kupowało ten tytuł, co pozwalało rozwijającym się twórcom nabrać wprawy. Nie dane jednak było Silvestri'emu zagrzać miejsca na tym stanowisku. Szybko zaczął szukać nowego pracodawcy, którym okazał się Marvel Comics. Miało to miejsce na jednym z konwentów w Arizonie, w 1983 roku, kiedy to Silvestri podszedł do ówczesnego redaktora naczelnego, Jima Shootera. Jak wspomina, po zaprezentowaniu przyszłemu szefowi swojego portfolio, ten wygłosił mu półgodzinne, "płomienne przemówienie" na temat, jak powinno się robić komiksy "The Marvel Way". Dopiero, gdy Shooter skończył, młody talent dowiedział się, że został przyjęty.

"Dom Pomysłów" okazał się dla niego wyjątkowo gościnny i tu właśnie jego kariera nabrała odpowiedniego tempa. Jego pierwszym projektem było opowiadanie do "Fantastic Four", które jednak nigdy nie ujrzało światła dziennego. Prawdziwym debiutem w tym wydawnictwie był numer "Conan The King", który zwrócił uwagę wysoko postawionych w dziale wydawniczym Marvela ludzi. Wreszcie powierzono mu flagowy tytuł firmy - "Uncanny X-Men". Tam miał okazję współpracować z już wtedy osławionym Chrisem Claremontem, który do dziś wspomina właścicela Top Cow, jako jednego z najlepszych rysowników, dla jakich dane mu było pisać scenariusze. Rzeczywiście, Silvestri odcisnął na tym komiksie ogromne piętno, wsławiając się ilustracjami do historii takich, jak choćby "Inferno". W międzyczasie narysował również kilka one-shotów i mini-serii, jak "X-Men/Star Trek", czy "X-Men vs Avengers". Kolejnym projektem, który przyniósł mu sławę, oprócz "Uncanny" był pamiętny staż w "Wolverine". Warto dodać, że on także w niemałym stopniu przyczynił się do popularyzacji techniki cross-hatching [patrz - Jim Lee].

W 1992 miała miejsce historia, którą wszyscy dobrze znamy - eksodus najlepszych twórców Marvela, który w efekcie doprowadził do utworzenia Image Comics. W zasadzie Silvestri'emu nie było źle u poprzedniego pracodawcy, jednak kuszony przez McFarlane'a perspektywami założenia własnego studia w ramach Image'u, w końcu dał się namówić. Mimo, że nie miał doświadczenia jako businessman, postanowił zaryzykować i stworzył Top Cow Entertainment. Pierwszym jego posunięciem było dopilnowanie, aby jego dzieckiem zajęli się ludzie, którzy mieli nieco więcej doświadczenia na polu wydawniczym, niż on sam. Ponadto zatrudnił kilku mniej znanych scenarzystów, jak David Wohl, czy D-Tron ("Po dziś dzień nie mam pojęcia, czy on naprawdę tak się nazywa, czy może poprostu jest jakimś kosmitą" - żartuje Silvestri) i otworzył szkółkę dla młodych talentów, w których dokształcać mogły się przyszłe gwiazdy branży. I tutaj Silvestri naprawdę ma się czym pochwalić - wypromował takich ludzi, jak David Finch, Mike Turner, czy Francis Manapul. Wkrótce jednak zatęsknił za rysowaniem i postanowił wydać "The Darkness", które na początku miało nazywać się "Spookytime Playhouse" ("Dobrze, że miałem wtedy tych speców od marketingu" - wspomina artysta). Śmiało można powiedzieć, że to właśnie dzięki Silvestri'emu Top Cow odważnie wkroczyło również na rynek gier komputerowych, seriali telewizyjnych, a nawet filmów pełnometrażowych.

Na poczatku 2004 roku blisko 45-letni już ilustrator postanowił powrócić na krótki czas do wydawnictwa, które uczyniło go sławnym i narysować 4 numery serii "New X-Men", do scenariusza Granta Morrisona. Wydarzenie to już teraz uznane zostaje przez czasopismo "Wizard" za jeden z hitów 2004 roku. Silvestri jednak nie zapomina o Top Cow - komiksy takie jak "Proximity Effect" i "Hunter-Killer", za scenariusze do których odpowiedzialny jest Mark Waid wzbudziły zainteresowanie fanów i jest szansa, że rysownik odzyska status super-gwiazdy amerykańskiego rynku.

Opracował: Killah
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2017 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.